سرمایه 150میلیارد تومانی سینا دوم آذرماه ثبت می‌شود
گروه بازار پول- اولین و پیشرفته‌ترین شعبه موسسه مالی و اعتباری سینا از نظر تجهیزات الکترونیکی روز گذشته با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این موسسه، شهردار منطقه 3، مدیران بیمه سینا و نمایندگان رسانه‌ها در خیابان عباس‌آباد تهران افتتاح شد.

عکس: حمید جانی پور
دکتر عبدالناصر همتی،‌ مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا، در این مراسم، ضمن اعلام بهینه سازی سایر شعب در سراسر کشور و برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیکی گفت: بر اساس برنامه موسسه سینا سطح کیفیت خدمات به مشتریان در شعب ارتقا می‌یابد.
او با یادآوری اینکه سرمایه ۱۵۰میلیارد تومانی موسسه در دوم آذرماه امسال به ثبت می‌رسد،‌ خاطرنشان کرد: ارزش روز دارایی موسسه سینا نزدیک به ۳هزار میلیارد ریال و منابع جذب‌شده معادل ۲۲هزار میلیارد ریال است که در پایان امسال به ۲۵هزار میلیارد ریال می‌رسد.
همتی با بیان نرخ 14درصدی سود سپرده کوتاه‌مدت روزشمار گفت: این نرخ در سیستم بانکی از سایرین رقابتی‌تر است و بر اساس برنامه از پیش‌ تعیین‌شده و اعلام موافقت هیات‌مدیره، سود سپرده یک‌ساله از ولادت امام‌رضا (ع) تا 22بهمن به 25/17درصد افزایش می‌یابد.
او با یادآوری عرضه ۱۰درصد از سهام موسسه در بازار سرمایه گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی عرضه ۱۵درصد دیگر را دارد و در انتظار وضعیت مناسب بازار و شرایط ایده‌آل برای عرضه می‌باشد.
همتی خاطرنشان کرد: اکثر شرایط بانک مرکزی برای تبدیل شدن به بانک انجام شده است و اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت که با دیدگاه مثبت رییس کل جدید بانک مرکزی این پروسه سرعت می‌گیرد.
همتی همچنین از افتتاح شعب جدید موسسه در خیابان‌های پاسداران، فلاح، بهشتی و شرق تهران خبر داد و گفت: از شعب موسسه،۱۰۰ شعبه مجهز به دستگاه خودپرداز هستند که ۷۹ ATM فعال و بقیه در حال نصب هستند.
به گفته مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا از دوم آذرماه که سرمایه جدید موسسه ثبت می‌شود، مقدمات پیوستن سینا به طرح شتاب فراهم می‌شود و دارندگان کارت بانک می‌توانند از سینا و مشتریان سینا نیز از عابر بانک‌های سایر بانک‌ها سرویس بگیرند.
او با بیان اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال منابع برای ساخت آزادراه تهران- شمال و پرداخت ۹۵۰میلیارد ریال آن گفت: براساس انعقاد قراردادی با شهرداری تهران، خط ۶ مترو تهران مسیر ۷ تیر- امام حسین با فاینانس ۳هزار میلیارد ریالی موسسه سینا اجرا می‌شود.
همتی در پاسخ به پرسش دنیای اقتصاد مبنی بر حمایت و مشارکت موسسه مالی و اعتباری سینا در پروژه‌های شهرداری گفت: سینا برای تامین منابع مالی شهرداری‌ها آمادگی دارد و در صورت ارائه پیشنهاد در پروژه‌ها مشارکت خواهد داشت.
او گفت: اکنون برای تاسیس شعب، شهرداری تهران همکاری لازم را با سینا دارد و شهردار منطقه ۳ در مراسم امروز گفت: وجود یک شعبه مدرن در شهر، ارائه خدمات بهینه به شهروندان است که خواسته قلبی شهرداری‌ها می‌باشد.
همتی جذب منابع بیشتر با رفع موانع صدور دسته چک، باز شدن LC و طرح شتاب را از اولویت‌های برنامه‌های موسسه اعلام کرد و گفت: سهامداران در حفظ سهام خود مصر باشند که آینده روشنی پیش‌روی موسسه مالی و اعتباری سینا وجود دارد.