گروه بازار پول- در پی اعلام تحریم‌های آمریکا علیه بانک ملت روابط عمومی این بانک اعلام کرد: این بانک در روزهای گذشته در راستای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود، نسبت به انعقاد قراردادهای مالی کوتاه‌مدت بین‌المللی یا فاینانس اقدام کرده است. چندی پیش بانک‌های ملت، ملی و صادرات از سوی آمریکا با محدودیت‌ها و تحریم‌هایی روبه‌رو شدند. بانک ملت، هفته گذشته بیانیه اعتراض‌آمیزی در پاسخ به تحریم‌های آمریکا منتشر کرد. در این بیانیه، بانک ملت به طور قاطع تاکید کرد که عملیاتش صرفا معطوف به فعالیت‌های اقتصادی بوده و هست و هیچ نمونه‌ای از مشارکت این بانک در هرگونه فعالیت غیر قانونی وجود ندارد.

براساس این گزارش، بانک ملت قراردادهای خود را به درخواست مشتریان با هر یک از ارزهای معتبر جهان به غیر از دلار و به مقصد هر یک از کشورهای دنیا منعقد می‌کند.بر این اساس، واردکنندگان می‌توانند با مراجعه به هر یک از ۶۲ شعبه ارزی بانک ملت در سراسر کشور نسبت به انجام مقدمات استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

این گزارش حاکی است، ریفاینانس یک اعتبار کوتاه‌مدت در قالب اعتبار خریدار است که بانک خارجی اعتباردهنده براساس یک قرارداد مالی به بانک کشور خریدار اعطا می‌کند.