گروه بازارپول - بهای طلا در بازارهای جهانی در سومین روز پی‌درپی افزایش یافت. به گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در بورس لندن تحت‌تاثیر کاهش ارزش برابری دلار در مقابل ارزهای عمده به خصوص پوند و یورو افزایش پیدا کرد.

بنابراین گزارش، بهای هر اونس طلا در اوج معاملات بورس لندن، دیروز به ۶۷/۸۳۸ دلار رسید. این قیمت، افزایش ۰۸/۵دلاری را نسبت به روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد. این قیمت پس از آن محقق شد که طلا در روز چهارشنبه هفتم نوامبر به رکورد ۸۴/۸۴۵دلار رسید. این بالاترین قیمت طلا از ژانویه ۱۹۸۰ تاکنون است. در این روز، بهای هر اونس نقره نیز به ۲۲/۱۶دلار رسید که بالاترین قیمت از دسامبر ۱۹۸۰ تاکنون است.

به گزارش بلومبرگ، سخنان رییس بانک مرکزی آمریکا در مورد کاهش رشد اقتصادی، موجب کاهش ارزش بیشتر دلار در برابر ارزهای قدرتمند جهان شد که در پی آن افزایش قیمت طلا و نفت را در پی داشت. دیروز نرخ برابری دلار به پایین‌ترین حد در طول تاریخ به جریان افتادن یورو رسید. به گزارش بلومبرگ، هر یورو دیروز به ازای ۴۷۳۸/۱دلار معامله شد. همچنین دلار در برابر پوند انگلیس نیز به کمترین ارزش خود در ۲۶سال گذشته دست یافت. سخنان برنانکی این ذهنیت را به وجود آورده است که بانک مرکزی باز هم تمایل دارد، نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره می‌تواند بار دیگر ارزش دلار را کاهش دهد. در بازار معاملاتی سنگاپور نیز دیروز هر اونس طلا به قیمت ۵/۸۳۳دلار دادوستد شد. به عقیده تحلیل‌گران با روند کنونی سقوط ارزش دلار، همچنان بر بهای طلا در روزهای آینده افزوده خواهد شد. در هفته معاملاتی سپری شده طلا ۳/۳درصد به سرمایه‌گذاران سود داد.