ایرادات لایحه پولشویی برای چندمین بار در مجلس برطرف شده و به شورای نگهبان رفت تا در صورت تصویب قانون پولشویی در کشورمان عملیاتی شود. مرتضی تمدن عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با جامع نیوز گفت: این لایحه سرنوشت غم انگیزی دارد، تا‌کنون چندین بار به مجلس آمده اشکالات آن گرفته شده و دوباره به شورای نگهبان و شورای تشخیص مصلحت نظام رفته و مجددا تایید نشده و یک‌بار دیگر به مجلس آمده تا ببینیم سرنوشت نهایی آن چه می‌شود.

وی در خصوص اشکالاتی که شورای نگهبان به این لایحه گرفته بود بیان کرد: شورای نگهبان معتقد است که وظایف شورای عالی پولشویی با وظایف قوه قضاییه تداخل دارد که این مساله باید برطرف شود همچنین برخی وظایف تعیین شده برای شورای عالی پولشویی وظایف اجرایی است که نباید این‌ گونه باشد.

به گفته وی، شورای نگهبان معتقد است این شورا باید وظایف مشورتی داشته باشد نه وظایف اجرایی به همین دلیل این وظایف باید حذف شود.

تمدن در خصوص رفع اشکالات گرفته شده گفت: قرار شد شورای عالی پولشویی طبق ضوابط قوه‌ قضاییه عمل کرده و پس از کسب حکم از مسوولان قضایی اقدام به کار کند همچنین وظایف اجرایی را هم حذف کردیم تا دیگر ایرادی بر این قضیه گرفته نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: این لایحه یک بار دیگر به شورای نگهبان رفت تا در صورت تایید، قانون پولشویی در ایران اجرا شود و در غیر این صورت باید قید این قانون و لایحه را زد.

وی در پایان بیان کرد: تا حدی حساسیت روی این لایحه طبیعی است چون این قانون، یک قانون بین‌المللی است، اما هر چه زودتر باید تکلیف آن مشخص و در صورت تایید عملیاتی شود.