ثبات‌قیمت وام 18‌میلیونی مسکن در بازار

قیمت وام ۱۸‌میلیونی مسکن در بازار پس از مدت‌ها روند نزولی، سرانجام به ثبات رسید. به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت وام ۱۸‌میلیونی مسکن که ماه‌ها روند نزولی به خود گرفته و در طول ۳‌ماه گذشته حدود ۹۰۰‌هزار تومان کاهش یافته بود، چند روزی است که به ثبات‌قیمتی رسیده است. آگاهان بازار می‌گویند: کاهش قیمت وام ۱۸‌میلیونی مسکن چند روزی است که روی قیمت ۳‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان با تمام هزینه‌ها متوقف شده و قیمت خرید این وام از سوی بنگاه‌‌داران نیز روز گذشته ۳‌میلیون تومان بود.

رکود حاکم بر بازار دلیل ثبات‌قیمت

فعالان بازار درخصوص کاهش قیمت وام مسکن در بازار می‌گویند: رکود حاکم بر بازار مسکن موجب شده تا دیگر تقاضایی برای اخذ وام مسکن وجود نداشته باشد و قیمت این وام را در طول ماه‌های گذشته کاهش دهد، اما چند روزی است که قیمت وام مسکن به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن ثابت مانده است.

آنان اضافه می‌کنند: کفاف ندادن وام مسکن برای تهیه مسکن موردنظر نیز از دلایل دیگر نزول قیمت وام مسکن در بازار است. البته با نزدیک شدن به فصل زمستان نیز قیمت وام مسکن باز هم کاهش خواهد یافت.

وام۵۰‌میلیونی مسکن ۵‌میلیون تومان

وام ۵۰‌میلیونی مسکن نیز که از سوی بانک‌های خصوصی ارائه می‌شود حق کمیسیون خوبی برای بنگاه‌های معاملات ملکی دارد. حق کمیسیون بنگاه‌های معاملات ملکی برای یک وام ۵۰‌میلیونی (بانک‌های خصوصی) ۱۰ تا ۱۲‌درصد کل وام است. یعنی یک وام ۵۰‌میلیونی برای متقاضی خرید وام حدود ۵‌میلیون تومان هزینه خواهد داشت که یک میلیون تومان آن در ابتدا از خریدار وام دریافت می‌شود و بعد از تهیه وام ۴‌میلیون تومان مابقی از خریدار وام اخذ می‌شود.

اقساط یک وام ۵۰‌میلیونی از بانک‌های خصوصی که در ۱۰‌سال بازپرداخت می‌شود ماهانه یک میلیون و ۵۰‌هزار تومان است.