بانک قرض‌الحسنه اول آذرماه افتتاح می‌شود

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه گفت: بانک قرض‌الحسنه همزمان با میلاد امام رضا (ع) در اول آذرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

غلامرضا مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه باید پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی و ثبت در مراجع قانونی بر اساس اساسنامه تعیین شده فعالیت خود را آغاز کند. وی با بیان اینکه، این بانک در حال طی مراحل قانونی برای شروع به کار رسمی است، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت اقتصاد به مسوولان بانک قرض‌الحسنه، اراده نظام بر افتتاح این بانک در روز اول آذر مصادف با میلاد ثامن‌الائمه قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه اظهار امیدواری کرد: با اتمام مراحل مقدماتی و فراهم شدن شرایط در چند روز آینده، مجوز فعالیت بانک از سوی بانک مرکزی صادر و فعالیت بانک قرض‌الحسنه به صورت رسمی و با تمام قوا آغاز شود.

پیش از این برخی از مسوولان بانکی از راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه در نیمه شعبان خبر داده بودند.

در همین حال مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: فعالیت عمده این بانک در حال حاضر ایجاد آمادگی به منظور ایجاد توانمندی برای تامین منابع و اعطای تسهیلات در حجمی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه سرمایه لازم برای تاسیس این بانک ۲۲‌هزار میلیارد ریال اعلام شده است، گفت: تا کنون به غیر از این بانک هیچ درخواست دیگری برای تاسیس بانک قرض‌الحسنه به بانک مرکزی داده نشده است؛ ولی ممکن است که بانک مرکزی از این پس فرصت‌هایی را برای ایجاد بانک‌های قرض‌الحسنه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در صورت ورود سایر بانک های قرض‌الحسنه به عرصه بانکداری یک فضای رقابتی برای ترویج سنت قرض‌الحسنه فراهم خواهد شد.

اعضای هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه تعیین شدند

غلامرضا مصطفی‌پور، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه از تعیین اعضای هیات مدیره این بانک خبر داد و گفت: صابری عضو هیات مدیره سابق بانک ملت، بذری عضو هیات مدیره سابق بانک مسکن و عالم باقری از مدیران امور بانک صادرات، سه عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه خواهند بود.