عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها با اعلام این که بانک‌های ملت، تجارت وصنعت و معدن بیشترین همکاری را برای تحقیق و تفحص نمایندگان از خود نشان داده‌اند، از احتمال تمدید زمان تحقیق از بانک‌ها تا بهمن‌ماه خبر داد. ناصر عاشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از احتمال تمدید مهلت تحقیق و تفحص از بانک‌ها تا دی یا بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: کار هیات تحقیق و تفحص مچ‌گیری نیست، بلکه دنبال عیب‌یابی است.

وی درخصوص روند کار تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور از زمان شروع به کار تاکنون گفت: برای اینکه اعضای هیات مذکور بتوانند به نتایج مورد نظر تحقیق و تفحص دست یابند، هر یک از اعضای هیات مسوول پیگیری مسائل مربوط به یک بانک شده‌اند.

رییس گروه تحقیق و تفحص از بانک صنعت و معدن اظهار داشت: با توجه به تعدد موضوعات مختلفی که در حوزه بانک باید مورد پیگیری قرار گیرد، احتمالا زمان ۶‌ماه اولیه در نظر گرفته شده برای اتمام کار تحقیق و تفحص از بانک‌ها، تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است مدت زمان در نظر گرفته شده برای این هیات تا دی یا بهمن ماه سال جاری تمدید شود، تصریح کرد: در پایان این مدت، گزارش هیات تحقیق و تفحص از بانک‌ها به مجلس ارائه خواهد شد.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور تصریح کرد:

هم اکنون موضوعات مختلفی همچون سرمایه‌گذاری خارجی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها، بحث کارخانجات سودده یا زیان‌ده، واحد‌ها و شعب ارزی خارج از کشور، آسیب‌ها و فرصت‌های موجود، بررسی عملکرد بانک‌ها و موضوع بانکداری اسلامی ‌در دستور کار تحقیق و تفحص قرار دارد.عاشوری افزود: چون بحث تحقیق و تفحص از بانک‌ها مچ‌گیری نیست و این کار با هدف عیب‌یابی انجام می‌شود، بانک‌ها تاکنون همکاری خوبی با اعضای هیات داشته‌اند که در این رابطه بانک‌های ملت، تجارت و صنعت و معدن همکاری‌های بیشتری را از خود نشان داده‌اند.