دنیای اقتصاد- در پی تغییرات گسترده‌ای که در سطوح مدیران بانک مرکزی آغاز شده است، گفته می‌شود محمدجعفر مجرد،‌ معاون ارزی و محمدرضا شجاع‌الدینی،‌ معاون اداری و مالی بانک مرکزی نیز به زودی به همکاران برکنار شده خود خواهند پیوست.پیش از این وهاجی و کمیجانی پست‌های قائم‌مقام و معاون اقتصادی را تحویل دادند.

زمزمه‌ تغییرات جدید در بانک مرکزی
فاطمه بهادری
در پی تغییرات گسترده‌ای که در سطوح مدیران بانک مرکزی آغاز شده است، گفته می‌شود محمدجعفر مجرد،‌ معاون ارزی و محمدرضا شجاع‌الدینی،‌ معاون اداری و مالی بانک مرکزی نیز به زودی به همکاران برکنار شده خود خواهند پیوست.
پیش از این وهاجی و کمیجانی پست‌های قائم‌مقام و معاون اقتصادی را تحویل داده بودند و خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که پست معاون ارزی این بانک به دکتر رضا راعی (همکار سابق مظاهری در بانک توسعه صادرات) و مدیرعامل فعلی بانک تجارت تحویل می‌شود.
پس از آنکه وهاجی بازنشسته شد و پست قائم‌مقامی بانک مرکزی خالی ماند، گفته می‌شد راعی جایگزین وی خواهد شد که با انتصاب قضاوی به این سمت، راعی همچنان مدیرعامل بانک تجارت است.
گفته می‌شود از اقتصاددانان قدیمی و باسابقه بانک مرکزی، مجرد و شجاع‌الدینی پست‌های خود را به دیگران تحویل خواهند داد.
در زمان انتصاب مظاهری به سمت رییس کل بانک مرکزی،‌ این شایعه شنیده می‌شد که اقتصاددانان قدیمی بانک مرکزی در پی استعفا برآمده‌اند. حال چهره سیاست‌گذاران پولی و بانکی کشور تغییر یافته و دوره جدیدی از تحولات در ساختمان شیشه‌ای خیابان میرداماد رقم می‌خورد.این تغییرات با انتخاب بهمنی، عضو سابق هیات‌مدیره بانک ملی به عنوان دبیرکل آغاز شد.
دکتر رامین پاشایی‌فام، به سمت معاون اقتصادی بانک مرکزی منصوب شد و دکتر اکبر کمیجانی که این سمت را عهده‌دار بود، به سمت مشاور عالی رییس کل منصوب شد.
به نظر می‌رسد مظاهری، رییس کل جدید بانک مرکزی در نظر دارد با تغییرات گسترده در بانک مرکزی، آغاز دوران جدیدی را در این نهاد مهم اقتصادی کشور اعلام کند.
دکتر کمیجانی، محمدجعفر مجرد و شجاع‌الدینی به حلقه مدیران با سابقه بانک مرکزی تعلق دارند که سال‌ها این نهاد پولی را راهبری کرده‌اند. از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم، همیشه زمزمه تغییر مدیران در بانک مرکزی به گوش می‌رسید. با کناره‌ گرفتن دکتر شیبانی از سمت خود، روند خروج مدیران باسابقه بانک مرکزی، شتاب گرفته است.