گروه بازار پول - ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق آخرین مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس بیمه شخص ثالث هم به مالک و هم به بهره‌بردار وسیله نقلیه تعلق خواهد گرفت. این در حالی است که طبق ماده ۲ قانون فعلی بیمه مسوولیت وسایل نقلیه موتوری زمینی (شخص ثالث مصوبه سال ۴۷) کلیه اشخاصی که به سبب حوادث وسایل نقلیه موضوع این قانون دچار زیان‌های بدنی یا مالی می‌شوند از لحاظ این قانون ثالث تلقی می‌شوند به استثنا:

بیمه گذار، مالک یا راننده وسیله نقلیه مسوول حادثه، کارکنان بیمه‌گذار مسوول حادثه حین کار و انجام وظیفه، همسر و پدر و مادر ، اولاد، اولاد اولاد و اجداد تحت تکفل بیمه‌گذار در صورتی که سرنشین وسیله نقلیه‌ای باشند که راننده یا بیمه‌گذار حادثه باشد. همچنین طبق تبصره ماده ۲ در صورت تصادف دو وسیله نقلیه رانندگان وسایل مزبور نیز در برابر یکدیگر شخص ثالث محسوب می‌شوند اعم از آن که مالک وسیله نقلیه باشند یا نباشند.

طبق اظهارات ندیمی طبق توافق نظری میان اعضای کمیسیون اقتصادی مقرر شد هر وسیله نقلیه اعم از ریلی و جاده‌ای تنها یک بار بیمه شود و میان شخص بهره‌بردار و مالک تفاوتی قایل نباشد و هر فردی که در زمان تصادف در وسیله نقلیه بود مشمول پرداخت بیمه خواهد شد.

در مصاحبه ندیمی با خبرگزاری فارس وضعیت راننده خودرو شفاف نیست، اما طبق قانون فعلی راننده تحت پوشش نیست، چرا که جزو اشخاص ثالث متضرر نمی‌باشد و امکان این که در قانون جدید نیز راننده همچنان از پوشش برخوردار نباشد زیاد است.