گروه بازار پول - به دعوت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور برقراری و تقویت ارتباط متقابل میان کارآفرینان اقتصادی، صاحبان صنایع، بازرگانان، مدیران و کارشناسان بانک مرکزی، جلسه‌ای از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز شنبه ۵/۸/۱۳۸۶ در بانک مرکزی تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه ابتدا دکتر کمیجانی، مشاور عالی رییس‌کل بانک مرکزی، گزارشی از تحولات پولی و اعتباری در ۵ ماه اول ۸۶ و روند رشد اقتصاد کشور ارائه کرد و سپس آقای حاجیان، مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی، در همین خصوص با ارائه آمار و ارقام، گزارش کاملی را به اطلاع حاضران رساند. در ادامه جلسه دکتر مظاهری، رییس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: در شرایط کنونی که با موضوع اصل چهل و چهارم قانون اساسی روبه‌رو هستیم و نظام بانکی کشور برای مدون کردن اصلاحات رفتاری و ساختاری و تعریف دوباره‌ای از وظایف و تکالیف متقابل شبکه بانکی و مشتریان در حال تدوین است و همچنین به منظور بررسی مسائل روز و حل و فصل آن از سوی دو طرف، برگزاری این جلسات و توجه کردن به نظرهای کارآفرینان اقتصادی و صاحبان صنایع و بازرگانان که در عمل با مسائل روز مواجه هستند، ضرورت دارد، بانک مرکزی این جلسات را از یک طرف با پژوهشگران و استادان اقتصاد و از طرف دیگر با دست‌اندرکاران اقتصاد ادامه دهد. دکتر مظاهری افزود‌: بانک مرکزی در نظر دارد از اندیشه‌ها، تجربه‌ها و نظریات کارآفرینان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی، برای رفع مشکلات و اصلاح ساختارهای پولی و بانکی بهره بگیرد.

پس از سخنان رییس کل بانک مرکزی، پانزده نفر از کارآفرینان و صاحبان صنایع و بازرگانان حاضر در جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف مباحث اقتصادی مطرح کردند.

رییس‌‌کل بانک مرکزی نیز با قدردانی از شرکت‌کنندگان در جلسه، نظرات خود و همکاران بانک مرکزی را در قبال دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ارائه شده عنوان کرد و از برگزاری جلسه‌های دیگری با حاضران در آینده نزدیک خبر داد.