پس از زیربار نرفتن صندوق‌های قرض‌الحسنه برای فعالیت طبق آیین‌نامه بانک مرکزی، آیین‌نامه جدید مصوب سازمان اقتصاد اسلامی‌هفته جاری به تصویب نهایی خواهد رسید.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان این مطلب، اظهار داشت: جلسات سازمان اقتصاد اسلامی‌با حضور معاونت ریاست‌جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مسوولان بانک مرکزی از چندی پیش شروع شده و تاکنون ۹۰‌درصد از مفاد آیین‌نامه پیشنهادی سازمان اقتصاد اسلامی‌به تصویب رسیده است. وی افزود: طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در جلسه هفته آینده بحث و گفت‌وگو پیرامون ۱۰‌درصد باقیمانده ادامه یافته و به پایان خواهد رسید.

این مقام آگاه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای صندوق‌ها ی قرض‌الحسنه مبنی بر قانونی نبودن انجام عملیات بانکی توسط این نهادهای مستقل از نظام بانکی کشور، خاطرنشان کرد: با تصویب این قانون از هفته آینده انجام کلیه عملیات بانکی اعم از خلق پول طبق برنامه های مدون بانک مرکزی و صدور حواله با قابلیت پیگرد قانونی و نیز اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه توسط این صندوق‌ها بلامانع خواهد شد.

وی که عضو هیات‌مدیره یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه است، تصریح کرد: تا کنون نیز صندوق‌های قرض‌الحسنه هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کردند و حتی منابع دریافتی را نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و خود از این محل هیچ نفعی نمی‌بردند، ولی به‌رغم انجام این فعالیت‌های خداپسندانه، هر بار با عناوین مختلف تحت فشار قرار می‌گرفتند.