گروه بازار پول- سیستم نرم‌افزار مدرن و جدید پست‌بانک ایران تحت عنوان نرم‌افزار حساب‌ جاری دفاتر بانکی روستایی (LCT)، جایگزین سیستم نرم‌افزار اندوخته سنتی شد. به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک ایران؛ بنا به اعلام دبیرخانه شورای‌عالی برنامه‌ریزی بانک، این فعالیت در قالب برنامه شماره ۶/۹ پست بانک ایران طراحی شده بود که پس از تصویب آن در هیات‌مدیره بانک، توسط «اداره توسعه نرم‌افزار و خدمات الکترونیکی» به عنوان مجری، مورد بررسی و امکان‌سنجی قرار گرفت و پس از طراحی و پیاده‌سازی و اخذ تایید از مراجع ذی‌صلاح قانونی، در دفاتر منتخب سرپرستی‌های استان تهران مورد آزمایش قرار گرفت و در نهایت پس از آموزش کارگزاران دفاتر خدمات بانکی روستایی، در سراسر کشور به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

بنا بر این گزارش، بررسی‌ و طراحی این برنامه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا پایان تیرماه به مرحله اجرا درآمد و در حال حاضر نیز نرم‌افزار مذکور در شبکه پست‌بانک ایران جهت بهره‌برداری دفاتر خدمات بانکی روستایی قرار داده شده است. گزارش مذکور حاکی است: در حال حاضر ۲‌هزار و ۶۳۷دفتر خدمات بانکی روستایی پست‌بانک ایران در کشور فعال است که به ارائه خدمات پس‌انداز قرض‌الحسنه حساب جاری، پس‌انداز کوتاه‌مدت، دریافت قبوض آب، برق، گاز، تلفن، اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی به هموطنان روستایی می‌پردازند.

لازم به ذکر است: تا پایان نیمه اول مهرماه سال جاری مانده منابع دفاتر خدمات روستایی پست‌بانک ایران ۱۷۹میلیارد و ۷۸۴میلیون ریال بوده و تعداد حساب‌های این دفاتر نیز در همین مدت به ۸۹هزار و ۴۴۱فقره بالغ شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه سال جاری این دفاتر نسبت به دریافت دومیلیون و ۲۲۰هزار فقره انواع قبوض مصرفی هموطنان روستایی اقدام کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: این دفاتر در همین مدت به پرداخت ۲۱میلیارد و ۸۳۴میلیون ریال تسهیلات به ۲‌هزار و ۶۳۷نفر از روستاییان اقدام کرده‌اند.