بوروکراسی شدیدی که در بانک‌ها وجود دارد مانع از آن می‌شود که مردم به راحتی برای سپردن مسکوکات خود مراجعه کنند، زیرا در برداشتن آن دشواری‌های زیادی را باید متحمل شوند. رسول صدیقی بنابی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که گزارش عملکرد بانک مسکوکات طلا تاکنون به این کمیسیون ارائه نشده است، افزود: آنچه مسلم است راه‌اندازی این بانک حرکت نادرستی نبوده است؛ اما متاسفانه بسیاری از قوانین را که تصویب می‌کنیم به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی لازم و بی‌اعتمادی مردم ، به جایی نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: گذاشتن سکه‌های طلا در بانک مسکوکات فی نفسه خوب است، زیرا به لحاظ شرعی هم نگه‌داشتن طلا و زیورآلات به نیت ذخیره کردن و استفاده نکردن، جایز نیست و از طرفی بخشی از نقدینگی‌هایی که به شکل سکه در جامعه وجود دارد و در دست مردم است، جمع‌آوری می‌شود.

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به نوسان قیمت سکه در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت سکه بین ۱۶۰‌هزار تا ۱۷۰‌هزار تومان بالا و پایین می‌شود وطبعا انتظاری که از بانک‌ مسکوکات طلا در چنین شرایطی وجود داشت اهداف مورد نظر را محقق نکرده و در شکستن انحصار قیمت تاثیرگذار نبوده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: بازار سکه بیشتر به خاطر کاهش قیمت دلار تحت تاثیر است و چون اقتصاد ایران وابسته به دلار است، طبعا روی بسیاری از معاملات و بازارهای ما تاثیرخود را می‌گذارد ولی خوشبختانه اخیرا ارزهای متنوعی را وارد اقتصاد کشور کرده‌ایم که می‌تواند این تاثیرگذاری را تا حدودی از بین ببرد.