ذخیره سنوات کارکنان واحدهای بازرگانی بیمه می‌شود

گروه بازار پول- بیمه سامان با ارائه طرح بازخریدی تکمیلی قدمی جدید در راه کمک به تامین آینده خانواده‌های ایرانی برداشت. به گزارش روابط عمومی بیمه سامان ابوالحسن صدریه، مدیر بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه بیمه سامان با اعلام این مطلب افزود: اهمیت این طرح با در نظر گرفتن هرم جمعیتی جوان کشور دوچندان می‌‌شود؛ چراکه با توجه به تعداد بسیار زیاد جمعیت جوان کشور که اخیرا وارد بازار کار شده‌اند و این واقعیت که در آینده با رسیدن این گروه به سن بازنشستگی نسبت شاغلین به بازنشسته‌ها به مراتب کمتر از نسبت فعلی خواهد بود، برای این نسل لازم است که به برنامه‌ریزی انفرادی برای تامین آینده خود بپردازد و بیمه سازمان به ‌عنوان یکی از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی که همواره درصدد ارائه راه‌حل‌های بیمه‌ای جدید برای تامین نیازهای بازار بیمه کشور است، این افتخار را دارد که در این راستا وسایل لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

به گفته صدریه در طرح بازخریدی تکمیلی، کارفرمایان با سرمایه‌گذاری حق سنوات خود نه فقط از طرف بیمه سامان تضمینی جهت تامین هزینه‌های بازخریدی کارکنان خود و دریافت حداقل ۱۴درصد سود سالانه به سرمایه‌گذاری ایشان را دریافت می‌کنند، بلکه در سود مازاد نیز شریک بوده و کلیه کارکنان خود را بدون این‌که بار مالی برای آنان داشته باشد، معادل ۱۸ماه آخرین حقوق دریافتی‌شان را بیمه کنند و در صورت تمایل، کارکنان مشمول طرح را تحت پوشش‌های اضافی فوت حادثی، از کارافتادگی و نیز بیماری‌های خاص قرار خواهند داد. وی افزود: کارفرمایان شرکت‌کننده در این طرح علاوه بر اینکه بدون تحمل هزینه‌های اضافی، پوشش رفاهی قابل توجهی برای کارکنان خود فراهم آورده و از این طریق قطعا قادر خواهند بود، نیروهای نخبه‌تری را در بازار کار جذب کرده و نگه دارند.

همچنین می‌تواند امکانات گوناگونی چون توانایی برداشت از اندوخته مازاد سنوات و یا اخذ وام در مقابل اندوخته حاصل در این طرح، امکان استفاده از معافیت‌های مالیاتی و دریافت گزارش اندوخته را برای خود فراهم کنند.

مهم‌تر از اینکه با شرکت در این طرح قادر خواهند بود دغدغه تامین هزینه‌های بازخریدی و رفاهی کارکنان خود را به عهده بیمه سامان گذارده و خود با فراغ خاطر به وظایف مدیریتی خویش بپردازند.

صدریه در توضیح اینکه چگونه فراهم آوردن این امکانات هزینه‌ سازمانی اضافی برای بنگاه‌های اقتصادی نخواهند داشت، افزود: چنانچه یک واحد اقتصادی حق سنوات مربوط برای کارکنان خود را تامین می‌کند، بیمه سامان متعهد می‌شود که حتی در دو سال اول کلیه هزینه‌های مربوط به بازخریدی تا ۳۰درصد از کارکنان آن واحد را تامین کند و پس از آن نیز متعهد می‌شود که علاوه بر تامین هزینه بازخریدی کل کارکنان شاغل در طرح، همواره مبلغی اضافه بر آن نیز در صندوق اندوخته بیمه‌گذار قرار دهد و این در حالی است که بیمه‌شدگان تا ۱۸برابر حقوق ماهانه خود را نیز تحت پوشش بیمه عمر قرار دهند.

صدریه درخصوص دریافت مستمری برای شرکت‌کنندگان در این طرح، اظهار کرد: به‌رغم اینکه در حال حاضر هیچ شرکت بیمه‌ای، بیمه مستمری صادر نمی‌‌کنند. حمایت‌های گسترده بیمه مرکزی ایران و شخص رییس کل بیمه مرکزی از گسترش انواع بیمه‌های عمر و ارائه بیمه بازنشستگی و مستمری توسط شرکت‌های خصوصی تاکنون به تهیه پیش‌نویس جدید آیین‌نامه صدور بیمه‌های عمر منجر شده است و این آیین‌نامه در حال حاضر در شورای‌عالی بیمه در دست بررسی است، بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این طرح در زمان بازخریدی قادرند اندوخته خود را به صورت یکجا، مستمری و یا مخلوطی از این دو دریافت کنند.

مدیر بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه سامان، انعطاف‌پذیری را از ویژگی‌های اصلی این طرح برشمرد و گفت: واحدهای بازرگانی می‌توانند تمام یا بخشی از کارکنان خود را تحت پوشش قرار داده و مبلغ مشارکت نیز ضمن اینکه باید مرتبط با حقوق ماهانه کارکنان باشد، لزوما نباید یک ماه حقوق باشد، بلکه می‌تواند حسب درخواست کارفرما بیشتر یا کمتر از آن نیز باشد و حتی چنانچه کارکنان واحد بازرگانی مایل باشند، می‌توانند اعضای خانواده خود را نیز تحت پوشش این طرح گروهی قرار داده و آنان را نیز شامل مزایای این طرح کنند.

به گفته صدریه، بیمه سامان در حال حاضر آمادگی صدور این بیمه‌نامه‌ها را برای علاقه‌مندان دارد و کسانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند، می‌توانند مستقیما به واحد عمر و تشکیل سرمایه سامان، نمایندگان بیمه سامان در سراسر کشور و یا کارگزاران بیمه‌ای که با بیمه سامان همکاری دارند، مراجعه کنند.

روابط‌عمومی شرکت بیمه سامان برای دریافت فایل خبر به نشانی اینترنتی www.samaninsurance.com مراجعه فرمایید.