گروه بازارپول- ریزعلی خواجوی معروف به دهقان فداکار با حضور در شعبه خزانه بانک ملت‌، اقدام به افتتاح دو فقره حساب بانکی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت‌، دهقان فداکار کتاب سوم دبستان که ۴۵سال پیش با از خودگذشتگی توانست جان بیش از ۸۰۰ انسان را نجات دهد‌، پس از حضور در شعبه بانک ملت‌، حساب ملت کارت متمرکز و حساب اقتصاد خانواده افتتاح کرد. ریزعلی خواجوی که هم‌اکنون ۷۷ سال سن دارد با ابراز رضایت از بانک ملت به دلیل اجرای موفق طرح خرید نقدی گندم از کشاورزان گفت: تا دو سال پیش‌، پس از تحویل گندم به سیلوها‌، دریافت وجه آن حداقل چندماه طول می‌کشید؛ ولی با اجرای این طرح‌، حداکثر یک‌روزه‌، پول گندم به حساب کشاورزان واریز می‌شود که به خاطر این کار باید از بانک ملت تشکر کرد.

دهقان فداکار صاحب ۹ فرزند و ۴۵ نوه است و در روستای قهرمانلو از توابع میانه به کار کشاورزی مشغول است و از ۸‌سال پیش و در زمان وزارت شهید دادمان در وزارت راه‌، به استخدام افتخاری راه‌آهن درآمده است.

مدیر منطقه سه بانک ملت که در مراسم افتتاح حساب‌، ریزعلی خواجوی را همراهی می‌کرد، گفت: دهقان فداکار به همه ما درس شجاعت‌، ایثار و فداکاری داد و باید این همه از خودگذشتگی را ارج نهاد.

مومنی هرندی با تقدیم هدیه‌ای از سوی مدیرعامل بانک ملت به دهقان فداکار‌ تاکید کرد: افتتاح حساب در بانک ملت آن هم از سوی ریزعلی خواجوی که به فداکاری و گذشت شهره است‌، افتخاری بزرگ برای این بانک محسوب می‌شود.

ریزعلی خواجوی که نام شناسنامه‌ای وی «ازبرعلی حاجوی» است ۴۵‌سال پیش زمانی که در سرمای جانکاه اواخر پاییز از کار در مزرعه برمی‌گشت با دیدن ریزش کوه روی ریل‌های راه‌آهن‌، لباس خود را از تن درآورد و در سر چوب دستی‌اش آویزان کرد و با نفت فانوس‌ آن را آتش زد و پس از آنکه با تفنگ سرپر خود یک تیر شلیک کرد، دوان‌دوان به سوی قطار حرکت کرد و لوکوموتیوران هم با دیدن وی‌، ترمز قطار را کشید‌. بدین ترتیب دهقان فداکار جان بیش از ۸۰۰ مسافر مسیر تبریز - تهران را از مرگ حتمی نجات داد و البته پس از این فداکاری به دلیل سرماخوردگی شدید‌، چندین روز در بیمارستان بستری شد.