ویژه‌نامه تحول صنعت بیمه منتشر شد

گروه بازارپول- اولین شماره ویژه‌نامه طرح تحول صنعت بیمه منتشر شد.

ویژه‌نامه تخصصی صنعت بیمه زیرنظر معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی با مسوولیت مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه این وزارتخانه، توسط روابط عمومی بیمه ایران تهیه و به چاپ رسید. ویژه‌نامه طرح تحول صنعت بیمه با حکم ۱۰ماده‌ای رییس‌جمهور آغاز و با ۲محور کلی همایش‌های مدیریت بر چالش‌ها و بیمه و اقتصاد ملی تهیه شده است. در این شماره می‌توانید مطالبی چون: فرآیند تحول صنعت بیمه و جلسه هم‌اندیشی استادان دانشگاهی را به همراه عکس‌های همایش، پانل‌ها و جلسات کارگروه‌ها بخوانید.

حمید پورمحمدی، معاون وزیر اقتصاد، در سرمقاله ویژه‌نامه مذکور گفته است: صنعت بیمه یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصادی کشورها است، در کشورهایی که در آن تنوع ریسک‌ها زیاد باشد، بیمه به عنوان ابزاری مناسب برای مدیریت خطرها بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی شناخته می‌شود.

در مقطع فعلی با تعیین اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ساله و ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، نقش و جایگاه نهادهای مالی و به خصوص صنعت بیمه بیش از گذشته نمایان می‌شود. بر همین اساس و با هدف توسعه این صنعت برای تحقق اهداف خطیر اقتصادی ناگزیر باید چالش‌های مرتبط با آنها را شناخت و به نحو مناسبی چالش‌ها را مدیریت کرد...