ایجاد تحول ساختاری در صنعت بیمه ضروری است

مدیرعامل بیمه آسیا، ایجاد تحول ساختاری در صنعت بیمه را ضروری دانست و گفت: دست اندرکاران این صنعت با امکانات بسیار خوبی که در اختیار دارند، می‌توانند تحت فرمان رییس جمهوری، اتحادی عملی در این عرصه به وجود آورند. «معصوم ضمیری» افزود: دست‌اندرکاران صنعت بیمه بانگاهی به گذشته و یک برنامه‌ریزی منسجم و مناسب تحت ۱۰فرمان ریاست جمهوری می‌توانند یک اتحاد عملی در صنعت بیمه به وجود آورند.

وی در عین حال، لازمه این کار را همدلی و انسجام در میان متولیان صنعت بیمه در دو بخش دولتی و غیردولتی دانست.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اینکه صنعت بیمه هر کشور در دو بخش خدمات خود را ارائه می‌دهد، گفت: صنعت بیمه در بخش مستقیم به ارائه پوشش‌های مختلف بیمه‌ای به مردم در قالب‌های متنوع پوشش اموال کارکنان و مسوولیت‌ها و در بخش غیرمستقیم با مداخله در بازارهایی که نیاز مالی تولیدکنندگان را مرتفع می‌سازد، به ایفای نقش می‌پردازد.

ضمیری ایجاد یک سیستم نیازسنجی بیمه‌ای را در میان جامعه برای دریافت استنباط از نیازهای بیمه‌ای و ارائه طرح‌های جدید و علمی بیمه ضروری دانست. وی اضافه کرد: براساس نتایج نیازسنجی، بیمه باید با کمترین تشریفات اجرایی و بوروکراسی در اختیار مردم قرار گیرد و لازم است با کاهش مشکلات بوروکراسی خرید بیمه، مردم را به این کار ترغیب کرد.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از خدمات بیمه‌ای کشور در بیمه‌های خودرو متمرکز شده، اظهار داشت: دست‌اندرکاران صنعت بیمه باید در جهت توسعه بیمه‌های مسوولیت، عمر و پس انداز و منازل مسکونی، مردم را برای خرید بیمه‌نامه ترغیب کنند.

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، ضمیری گفت: این حرکت ازطریق انجام فعالیت‌های فرهنگی صنعت بیمه، همزمان در دو بخش دولتی و خصوصی امکانپذیر است. صنعت بیمه باید با همکاری رسانه‌های جمعی کشور گرایش مردم را به صنعت بیمه تقویت کند.

وی لازمه این کار را توجه خاص صنعت بیمه به افراد که در آینده از بیمه استفاده می‌کنند، دانست و افزود: صنعت بیمه می‌تواند از طریق فعالیت‌های فرهنگی و کتب درسی ارتباط خاصی را با دانشجویان و دانش‌آموزان برقرار کند تا در آینده و به عنوان یک برنامه بلندمدت، فرهنگ بیمه به صورت ریشه‌ای در جامعه نهادینه شود.