به زودی توسط 7‌بانک ایرانی سوئیچی مشابه شبکه شتاب راه‌اندازی می‌شود که این بانک‌ها عملیات بانکی یکدیگر را انجام می‌دهند.

محمدتقی چهرودی، رییس انفورماتیک بانک ملی در گفت‌و‌گو با جامع نیوز گفت: این ۷ بانک توافق کرده‌اند که ایران چک‌های یکدیگر را پرداخت کنند و مشتریان در اسرع وقت ‌بتوانند چک‌های خود را بدون معطلی به پول نقد تبدیل کنند.
وی افزود: البته کارهایی که قرار است در این سوئیچ بانکی انجام شود، بسیار گسترده‌تر از شبکه‌ شتاب است و پرداخت چک‌های بانکی فقط یکی از این کارها است.
چهرودی خاطر نشان کرد: در این طرح همه عملیات بانکی با کارمزد انجام می‌شود و افرادی که تمایل به پرداخت کارمزد ندارند، می‌توانند به شیوه سابق عملیات بانکی خود را انجام دهند.به گفته چهرودی، این طرح در فازهای مختلفی تعریف شده که فاز اول آن ۷‌ماه زمان می‌برد.
رییس انفورماتیک بانک ملی درخصوص بانک‌های عضو این طرح بیان کرد: بانک‌های ملی، صادرات، کشاورزی، صنعت و معدن، کارآفرین، پارسیان و توسعه صادرات عضو این طرح هستند.
وی در پایان تاکید کرد: هدف نهایی این طرح ایجاد دفاتر خدمات بانکی است، یعنی به جای اینکه هر بانکی یک شعبه داشته باشد، دفاتری داشته باشیم که تمام عملیات بانکی این ۷ بانک در آن انجام شود و مشتریان برای انجام عملیات بانکی مجبور نباشند به بانک‌ها و شعب مختلفی مراجعه کنند.