شورای تولید اتحادیه تهیه‌کنندگان، «بیمه مسوولیت مدنی» را در حوزه سینما پس از طراحی، اجرایی کرد. به‌گزارش ایرنا از اتحادیه تهیه‌کنندگان، «سیدغلامرضا موسوی»، دبیر شورای تولید این اتحادیه افزود: در پی حوادث متفاوتی که برای هنرمندان در هنگام کار پیش آمده است (که آخرین آن حادثه پیش آمده برای بازیگر خوب سینمای کشورمان پگاه آهنگرانی بود)، شورای تولید ضمن تشکیل «کمیته بیمه» متشکل از مهدی صباغ‌زاده، یوسف صمدزاده و علی واجدسمیعی طی چند هفته گذشته، با اغلب شرکت‌های بیمه معتبر و معروف فعال در کشور به بحث و گفت‌وگو نشستند.

براساس این گزارش، این کمیته توانست براساس نیازهای سینمای ایران به‌توافقی اولیه‌با بیمه‌ایران دست یابد. این توافق‌ها که علاوه بر تهیه‌کنندگان سینمای ایران شامل تهیه‌کنندگان‌ تلویزیونی نیز می‌شود، با عنوان «بیمه مسوولیت مدنی تهیه‌کننده» شکل اجرایی یافت. دبیر شورای تولید اتحادیه ادامه داد: در ابتدای هر تولید، تهیه‌کنندگان باید براساس تعداد افراد هر گروه و برای زمان تولید، با پر کردن فرم‌های لازم اقدام به بیمه مسوولیت مدنی کنند. براساس جدول مورد توافق که با ۴۲درصد تخفیف ویژه برای تهیه‌کنندگان سینمای ایران همراه است، افراد هر پروژه از نظر هزینه‌های پزشکی تا سقف پنجاه‌میلیون ریال، غرامت و فوت در ماه‌های عادی مبلغ ۳۵۰میلیون ریال و در ماه‌های حرام ۴۷۰میلیون ریال بیمه می‌شوند.

موسوی افزود: براساس مذاکرات انجام شده، این امکانات برای اعضای پروژه‌های تلویزیونی نیز قابل استفاده است و تهیه‌کنندگان تلویزیونی نیز با مراجعه به دبیرخانه تهیه‌کنندگان می‌توانند نسبت به بیمه همکارانشان با توافق انجام شده، اقدام نمایند.

موسوی همچنین گفت: این بیمه شامل پوشش‌های تکمیلی زیر است:

- پوشش بیمه‌ای برای عوامل اجرایی در خارج از لوکیشن

- پوشش پرداخت خسارت بدون رای دادگاه

- پوشش پرداخت خسارت بدون اعمال تعرفه‌های درمانی

- پوشش بیمه‌ای برای اماکن وابسته

و سرانجام پوشش بیمه‌ای عوامل اجرایی برای حوادث نقلیه موتوری به‌طور کامل سود می‌برد.

براساس این تفاهمنامه، پیگیری کلیه مراحل اداری با طرف قرارداد می‌باشد و تهیه‌کنندگان پس از امضای قرارداد و پرداخت حق بیمه تعیین شده نیاز به هیچ‌گونه پیگیری اداری ندارد.

دبیر شورای تولید از کلیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران و تلویزیون خواست تا ضمن استفاده از این امکان، برای همکارانشان فضایی امن فراهم نمایند تا منجر به ارتقای کیفیت تولید آنها شود.