یک عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه این صندوق در طول عمر خود یک بیمه رو به رشد بوده است، افزود: استاندارد‌هایی که در این صندوق رعایت می‌کنیم بسیار منطبق بر استانداردهای دنیاست. مهندس قربانعلی خمسه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پوشش بیمه ما بیشتر عوامل قهری، طبیعی، آفات و بیماری‌های واگیر دامی را در بر می‌گیرد، بر پتانسیل بالای این صندوق در گسترش بیمه بخش کشاورزی تاکید کرد و با انتقاد نسبت به برخی قوانین گفت: این صندوق با قوانین موجود چگونه می‌تواند وارد عرصه‌های دیگر شود؟

وی ادامه داد: باید تغییری در قوانین ایجاد کنیم تا بتوانیم وارد عرصه بیمه عوامل تولید شویم که متاسفانه در حال حاضر این موضوع در مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده است.

خمسه با بیان اینکه باید بیمه در کشور تقویت شود، افزود: در حال حاضر صنعت بیمه در بخش کشاورزی به صورت انحصاری در اختیار این صندوق است که برای تقویت صنعت بیمه در بخش کشاورزی باید سایر بیمه‌ها وارد عرصه شوند که در این راستا تلاش می‌کنیم سایر بیمه‌ها شامل بخش‌خصوصی و دولتی وارد عرصه شوند.

این عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به آماده بودن زمینه‌های حضور سایر بیمه‌ها در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفاهمنامه‌هایی با بیمه‌های خصوصی و دولتی امضا کرده‌ایم و برای ورود آنها به این بخش، وارد مذاکراتی شده‌ایم ولی هنوز بسیاری از بیمه‌ها وارد مذاکره نشده‌اند.

وی افزود: بخشی از بیمه‌های دی و کارآفرین وارد این بحث شده‌اند و بیمه‌های ایران و نوین نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و با بیمه نوین تفاهمنامه‌ای نیز امضا کرده‌ایم.

خمسه تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی زمانی تقویت می‌شود که هم صنعت بیمه در بخش کشاورزی فعالیت کند، هم ابزار و امکانات لازم را با کمک بخش کشاورزی بدست آورد و همچنین منابع مالی مورد نظر صندوق بیمه محصولات کشاورزی تامین و طلب صندوق از دولت پرداخت شود که در این صورت این صندوق نیز به شکل بهتر و با امکانات مناسبتری می‌تواند بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهد.

وی در پایان با مظلوم خواندن بخش کشاورزی و بیمه این محصولات اضافه کرد: تاکنون مجموعه عوامل در جهت تقویت بیمه محصولات کشاورزی قدم برنداشته‌اند ولی پتانسیل وسیع و عظیمی در این بخش وجود دارد که باید به آن توجه ویژه داشت.