مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات تک رقمی‌به فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی از محل بودجه سال جاری خبر داد.

مجتبی مومن صفایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان مطلب فوق، گفت: با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی و حمایت دولت نهم در بودجه سال‌جاری بالغ بر ۴۹۰‌میلیاردتومان کمک‌های فنی و اعتباری و نیز وجوه اداره شده در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت تا به عنوان بخشی از اصل تسهیلات در تلفیق با منابع بانکی و یا بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود اعتبارات مذکور بالغ بر ۲‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات را تحت پوشش قراردهد، به نحوی که می‌توان انتظار داشت امسال این میزان اعتبار به فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی اختصاص یابد. مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص رقم مذکور به فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی را منوط به تخصیص ۱۰۰‌درصدی اعتبارات ردیف‌های بودجه‌ای از سوی خزانه دانست و افزود: امیدواریم با ارائه عملکرد مناسب و انتقال نیازهای تسهیلاتی بخش کشاورزی به مراجع ذی ربط، ۱۰۰‌درصد ردیف‌های اعتباری را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات بخش کشاورزی در سال جاری در قالب ۲۰ ردیف اعتباری تخصیص می‌یابد، افزود: در شرایط کنونی وزارت جهاد کشاورزی برای اخذ تسهیلات از خزانه و انعقاد قرارداد با موسسات مالی و اعتباری و نیز سیستم بانکی در حال مبادله موافقت‌نامه است.

تخصیص اعتبارات یارانه‌دار به بخش کشاورزی

مومن صفایی اظهار داشت: علاوه بر اعتبار مذکور، بخش کشاورزی از محل بنگاه‌های زودبازده اقتصادی اشتغالزا در سطح استان‌ها بهره‌مند خواهد شد که این اعتباردارای یارانه بوده و به طور عمده به صورت تک رقمی ‌پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بخش کشاورزی بیش از۲ ‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد‌تومان تسهیلات از محل بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده درسطح استان‌های کشور از سیستم بانکی دریافت کرده که این مبلغ صرف بهره‌برداری از۸۰‌هزار طرح کشاورزی شده، ضمن آنکه از این محل ۱۰۷‌هزار شغل ایجاد و ۷۲‌هزار شغل نیز تثبیت شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد موانع و مشکلات برای استفاده از طرح‌های زیر۵ نفر اشتغال به واسطه بخشنامه اخیر وزارت کار و امور اجتماعی، بیان کرد: عمده فعالیت‌های بخش کشاورزی به صورت طرح‌های کوچک انجام می‌شود که این بخشنامه این گونه طرح‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین امیدواریم با تعامل بیشتری با این وزارتخانه موانعی را که در این خصوص ایجاد می‌شود مرتفع کنیم.