مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از برداشته شدن سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های صادراتی خبر داد.

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی صادرکننده به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در چارچوب آیین‌نامه بنگاه‌های زود بازده و کارآفرین، گفت: با توجه به اهمیت و لزوم گسترش ظرفیت صادراتی کشور و ارائه خدمات صادراتی، برنامه حمایتی از بنگاه‌های صادر‌کننده تولید و خدمات پیش‌بینی شده است. مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها بنگاه‌هایی که دارای کالای صادراتی هستند، در اولویت دریافت خدمات و تسهیلات قرار می‌گیرند که این مهم یکی از اهداف آیین‌نامه اجرایی بنگاه‌های اقتصادی صادرات‌گرا است.

به گفته وی این تسهیلات در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است، اما در سال‌جاری با هماهنگی مرکز توسعه صادرات به بنگاه‌های صادرکننده توجه ویژه شده، به نحوی که تامین مالی به عنوان یکی از مشکلات این گروه‌ها در اولویت کاری است.

عزیزی افزود: مشکلات صادرکنندگان فقط تامین مالی نیست و توجه به ایجاد زمینه‌های صادراتی برای کالا و خدمات و یافتن بازارهای هدف نیز از مسائل این گروه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از برداشته شدن سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های صادر‌کننده کالا و خدمات در سال‌جاری خبر داد و گفت: طی سال گذشته با تعیین محدودیت در پرداخت تسهیلات، رقم نهایی برای هر بنگاه اقتصادی یک میلیارد تومان بوده که امسال با برداشتن این سقف، ۵۰درصد تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ پرداخت می‌شود.