تحلیلگران بازار طلا پیش‌بینی کردند که بهای طلا سال آینده از مرز ۸۵۰‌دلار نیز فراتر خواهد رفت. به گزارش ایسنا، تحلیل‌گران موسسه جی‌پی مورگان با بررسی جداول نوسانات بهای طلا در ماه‌های گذشته و رسیدن بهای این فلز به ۷۵۰‌دلار در روزهای گذشته پیش‌بینی کردند که آهنگ صعودی بهای طلا در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت و این فلز در سال ۲۰۰۸ رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت خواهد رساند.

این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که بهای طلا در بازار‌های جهانی پس از رسیدن به بالاترین میزان در ۲۸سال گذشته اندکی کاهش یافت.

روز پنج‌شنبه در بازار لندن بهای هر اونس طلا به ۷۵۳‌دلار و ۶۰‌سنت رسید که از ژانویه ۱۹۸۰ بی‌سابقه بوده است.

عمده‌ترین دلیل افزایش بهای نفت روند نزولی ارزش‌دلار در برابر دیگر ارز‌ها و تثبیت قیمت بالای نفت بوده است.

کاهش ۲۰ درصد فروش طلا در ابوظبی

فروش طلا در ماه گذشته میلادی در ابوظبی پایتخت امارات‌متحده‌عربی بیش از ۲۰‌درصد کاهش یافت.

در پی نوسانات گسترده ارزش طلا در بازارهای امارات متحده عربی خرید و فروش انواع طلا و نقره در شهرهای مختلف امارات در ماه گذشته میلادی کاهش یافت، این در حالی است که در ماه گذشته ارزش هر اونس طلا به ۷۴۰‌دلار رسید.

طبق آمار منتشر شده از سوی هیات طلا و نقره ابوظبی، در ماه سپتامبر گذشته فروش انواع طلا در ابوظبی بیش از ۲۰‌درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت حاصل از فروش طلا در ماه گذشته بیش از ۲۲‌درصد افزایش یافت.

همچنین طبق این آمار در سه ماه دوم سال جاری میلادی ارزش فروش طلا در بازارهای امارات از مرز ۸/۲میلیارددرهم ( ۵/۷۶۲میلیون‌دلار ) گذشت.