گروه بازارپول- بانک توسعه صادرات ایران، قرارداد تامین مالی خط اعتباری کوتاه‌مدت خود به نفع بانک تجارت عراق را یک‌سال دیگر تمدید کرد. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر کوروش پرویزیان، مدیرعامل این بانک با اعلام خبر فوق گفت: تمدید خط اعتباری یاد شده با هدف گسترش حضور فعال صادرکنندگان ایرانی و تقویت همکاری‌های توسعه‌ای و به درخواست طرف عراقی انجام شده است.

وی افزود: براین اساس صادرکنندگان ایرانی می‌توانند با صادرات به کشور مذکور و در قالب این خط اعتباری از مزایای دریافت نقدی وجوه حاصل از صادرات خود بهره‌مند شوند.

دکتر پرویزیان در ادامه از صادرات اتوبوس به عراق با تامین مالی بانک توسعه صادرات ایران خبر داد و گفت: در قالب طرح اعتبار خریدار ۶۰دستگاه اتوبوس اسکانیا به کشور عراق صادر می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک، فروشنده ایرانی را پس از انجام صادرات به صورت نقدی تامین مالی نموده و وجه کالا را به صورت اقساطی از طرف عراقی دریافت می‌نماید.

رییس هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران ارزش این طرح را ۹میلیون یورو خواند و گفت: اعتبار خریدار یکی از روش‌های جذب بازارهای هدف صادرات می‌باشد که علاوه بر تامین مالی نقدی صادرکننده ایرانی، خریدار خارجی نیز از مزایای خرید نسیه کالا بهره‌مند می‌شود.