دفتر بنیاد غدیر در بیمه ایران افتتاح شد

لیلا اکبرپور

دفتر بنیاد غدیر در شرکت سهامی بیمه ایران افتتاح شد و جواد سهامیان، مدیر عامل بیمه ایران به عنوان رییس و غلامرضا کاکا به عنوان دبیر شورای سیاست‌گذاری بنیاد غدیر در بیمه ایران منصوب شدند. سهامیان با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال‌های جنگ و پس از آن از نامگذاری ساختمان مرکزی بیمه ایران به عنوان غدیر و اجرای طرح بیمه حوادث تمامی حافظان نهج‌البلاغه، اقداماتی جهت ترویج و گسترش فرهنگ غدیر نام برد.

او افزود: خطبه غدیر سند تاریخی وجاهت شیعه است و تمام شیرینی تشیع از غدیر سرچشمه می گیرد.

سهامیان اعلام کرد: بیمه ایران به عنوان سی و یکمین شرکت به بنیاد بین‌‌المللی غدیر پیوسته است و در آغاز بیمه نامه حوادثی را برای آیت ا... خزعلی، دبیر کل و حجت الاسلام حسن ملک محمدی، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر صادر کرده است که در مراسم افتتاح دفتر رسمی ستاد غدیر در بیمه ایران به آنها تقدیم شد.

حجت الاسلام حسن ملک محمدی، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز در مراسم یاد شده، گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر تشکلی فرهنگی و جهانی است که ۴۷نفر از شخصیت‌های برجسته کشور عضو آن هستند و تا کنون در ۱۳کشور جهان چون آلمان، بلژیک، لبنان، هندوستان، هلند، سوریه و عراق دفتر رسمی تاسیس کرده است.

او افزود: تا کنون ۹وزارتخانه، ۳۰نهاد و ارگان کشوری، ۲۹استان و ۵۲۰شهر ایران تحت پوشش بنیاد بین‌المللی غدیر قرار گرفته‌اند و امشب بیمه ایران به عنوان سی و یکمین شرکت به عضویت این بنیاد در آمد.

خدمات درخشان بیمه به کشور

آیت‌ا.. خزعلی در حاشیه مراسم افتتاح دفتر بنیاد غدیر در بیمه ایران به سوالات دنیای اقتصاد پاسخ داد.

آقای خزعلی نظر شما در خصوص توسعه خدمات بیمه‌ای چیست و چه شد که بیمه ایران به عضویت بنیاد غدیر درآمد؟

بیمه در کشور ما کارهای درخشانی انجام داده است، زمانی که در جنگ کشتی‌ها رفت‌وآمد می‌کردند، بیمه از آنها پشتیبانی کرد و طی سال‌های گذشته با بیمه کردن منازل، ماشین و بسیاری جهات دیگر از مردم پشتیبانی کرده است. بیمه آسیب‌ها و آفات افرادی را که در اثر حوادث بی‌پناه می‌شوند و درآمد خوبی ندارند، با رعایت بیمه شدن جبران می‌کند و موجب رفاه اجتماعی می‌شود. در خطبه ۲۱۴ نهج‌البلاغه بر رفاه اجتماعی تاکید شده است، امیرالمومنین در این خطبه فرمودند: بر شما باد خیرخواهی مردم و تعاون و کمک کردن بر احیای امور اجتماعی. این سفارش امیرمومنان است و هیچ کاری بهتر از حمایت و کمک کردن به مستضعفان و درماندگان نیست. بیمه هم بر همین معنا است مردم با پرداختن مختصری حق بیمه در زمان مشکلات چندین برابر خسارت می‌گیرند. فرض کنید در سال اول کسی مختصری حق بیمه پرداخت کرده است، اما در اثر تصادف شرکت بیمه چند میلیون خسارت می‌پردازد. رفاه اجتماعی کار خوبی است و از تصمیم رییس‌جمهور برای توسعه بیمه ممنون هستم.

اما در این مورد که چه شد بیمه ایران به عضویت بنیاد غدیر درآمد، بیمه ایران خودش برای این کار آمادگی داشت و «سهامیان» مدیرعامل بیمه ایران نیازی به سفارش و تشویق برای این کار نداشت و خودش از غدیر دوستان است.

شما تاکنون از چه خدمات بیمه‌ای استفاده کرده‌اید؟

ماشینی که استفاده می‌کنیم بیمه دارد و فرزندانم هم از مزایای آن استفاده می‌کنند.

آیا برای بیمه ایران در ستاد غدیر ماموریتی تعریف شده است؟

غدیر اجرای سفارشات امیرالمومنین و کمک به مستضعفان و درماندگان است و آقایان (مدیران بیمه ایران) با این شوق و ذوقی که دارند با عرضه خدمات بیمه‌ای از مردم حمایت خواهند کرد.

وقتی امیرمومنان شهید شد تازه نیازمندان متوجه شدند که آن مردی که به آنها کمک می‌کرده علی (ع) بوده است. در این زمان هم داشتن بیمه نامه لازم است تا در زمان مشکلات و گرفتاری و دچار شدن به آفات، ضررهای آن جبران شود و فریادرسی باشد.