گروه بنگاه‌ها - فاطمه بهادری: مدیر سرمایه‌های انسانی موسسه مالی و اعتباری کوثر گفت: نیروی انسانی به مثابه سرمایه، دیگر هزینه سازمانی نیست، بلکه نیروی انسانی کارآ و موثر دارای استراتژیک و مبنای ثروت‌آفرینی سازمان به شمار می‌رود. سید مقصود خراسانی، مدیر سرمایه‌های انسانی موسسه مالی و اعتباری کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» با بیان این مطلب اظهار کرد: ما بزرگ‌ترین سرمایه‌ خود را نیروی انسانیِ جوان، با انگیزه و متخصص می‌دانیم. موسسه مالی و اعتباری کوثر آخرین موسسه‌ای است که پا به مرحله ظهور گذاشته و در حال حاضر دارای ۱۳۰۰ نیروی تحصیلکرده در چهار رشته‌ حسابداری، بانکداری، مدیریت بازرگانی و آی‌تی(IT) می‌باشد که ترکیب جنسیتی در آن کاملا رعایت شده است. به گفته وی؛ به منظور هدایت راهبردی نیروی انسانی تحصیلکرده روسای شعب در شبکه خدمات بانکی موسسه از بازنشستگان مجرب نظام بانکی کشور انتخاب و گزینش شده اند. وی تاکید کرد: همواره در گزینش و به‌کارگیری کارکنان، ویژگی‌های شخصیتی و توانمندی‌های شناختی و ادراکی، شایستگی در عملکرد، سلامت روانی و جسمانی و میانگین نمرات تخصصی مدنظر بوده است.

مدیر سرمایه‌های انسانی موسسه مالی و اعتباری کوثر گفت: مهم‌ترین مزیت رقابتی سازمان‌ها در هزاره سوم، هوشمندی ، دانایی و خردورزی است. در این راستا توسعه کیفیت ، شایستگی، انعطاف پذیری منابع انسانی یک مزیت رقابتی برای موسسه است.

خراسانی موسسه مالی و اعتباری کوثر را سازمانی سالم، پویا و یادگیرنده دانست و گفت: ساختار سازمانی موسسه دارای هوشیاری پیوسته برای دریافت بازخور، خودآگاه و در شوق یادگیری است. در این راستا تاکنون ۵۸ دوره آموزشی بدو ورود برای کارکنان موسسه برگزار شده است.

به اعتقاد وی؛ در شرایط کنونی در نظام بانکی کشور اولویت نخست برای مشتریان در دریافت خدمات و تسهیلات متمایز به برخورد محترمانه متصدیان و احساس آرامش در شبکه شعب خدمات بانکی کشور است. از این رو در موسسه مشتری مداری و توجه به حقوق مشتریان از اولویت‌های ماست.

وی با اشاره به خط مشی موسسه مالی و اعتباری کوثر در حوزه سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: رویکرد‌های آموزشی، مدیریت شغلی، برنامه‌ریزی بهره‌وری و کوچک‌سازی در جهت چابک‌سازی در ساختار نیروی انسانی موسسه پیگیری می‌شود.

خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پوشش متحدالشکل کارکنان موسسه مالی و اعتباری کوثر ادامه داد: چادر به عنوان حجاب برتر برای پوشش تمامی بانوان شاغل در موسسه مصوب شده است.