نیمی از بازار بیمه کشور دست نخورده است

گروه بازار پول- ماموریت اصلی متولیان صنعت بیمه حرکت در مسیر توسعه شاخص‌های بیمه‌ای و ارتقای ضریب نفوذ بیمه در کشور است.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، محمد کریمی که در جمع مدیرکل و کارکنان دفتر ارزیابی عملکرد، حسابرسی داخلی و پاسخگویی به شکایات، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: برای رسیدن به میانگین جهانی ضریب نفوذ بیمه باید ظرفیت‌های مغفول مانده را فعال کنیم و من به جرات می‌گویم بیش از پنجاه درصد از بازار بیمه کشور دست نخورده و بکر باقی مانده است.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ‌سازی صنعت بیمه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شناساندن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و کارکردهای چشمگیر صنعت بیمه می‌تواند به همگانی شدن صنعت بیمه منتهی شود و خوشبختانه با شتاب قابل‌قبولی در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب نفوذ از کمتر از ۰۲/۱ درصد به ۰۸/۱ درصد یک دستاورد بزرگ است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در آینده نزدیک خود را به استانداردهای بین‌المللی برسانیم.

مهندس سید محمد کریمی در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از نیروهای بازرسی و حسابرسی بیمه مرکزی گفت: مسوولان خدمتگزار باید با تمام توان خود نقش بازوی توانای مردم را ایفا کنند و اگر موانعی بر سر راه ایجاد شد، لااقل گوش شنوایی برای حرف‌ها و درد دل‌های آنان باشند.

وی با ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه رشد آمار پاسخگویی به شکایات و حل مسائل و معضلات بیمه‌ای شهروندان، خاطرنشان کرد: افزایش سطح رضایتمندی مردم، هدف و ماموریت اصلی ماست و باید با توسل به راهکارها و شیوه‌ها، ظریف این ماموریت حساس را انجام دهیم.

وی برخورد جدی و توام با متانت و خوشرویی را لازمه کار بازرسی، حسابرسی و پاسخگویی به شکایات دانست و گفت: کسانی که در این مسوولیت‌های حساس و خطیر فعالیت می‌کنند باید قدر این جایگاه را بدانند؛ زیرا توفیق در انجام این خدمت قطعا رضایت خدا و خلق را در پی خواهد داشت.

در ابتدای این نشست، علی کرمی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، حسابرسی داخلی و پاسخگویی به شکایات، گزارش مفصلی از عملکرد ۹ ماهه نخست سال ارائه کرد و در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر توسط رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تلاشگران، قدردانی شد.