خانه ملت- رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با یادآوری بررسی پرونده ۲۰۰ بدهکار کلان بانکی در این کمیسیون، افزود: کسانی از طریق رانت با وثیقه‌های غیرقابل وصول میلیاردها تومان تسهیلات بانکی می‌گیرند.

محمدعلی پورمختار، درباره صحبت‌های رییس‌جمهور مبنی بر وجود ۳۰۰ مفسد اقتصادی گفت: ۲۰۰ پرونده‌ای که در خبر کمیسیون اصل نود مطرح بود مربوط به بدهکاران کلان بانکی است. نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس درباره ماهیت ۲۰۰ بدهکار کلان بانکی، تصریح کرد: این افراد از قشرهای مختلفی هستند اما بیشتر آنها غیر دولتی هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره چگونگی استفاده این افراد از تسهیلات بدون بازپرداخت، یادآور شد: در حقیقت کسی که میلیاردها تومان تسهیلات با وثیقه‌های غیر قابل وصول می‌گیرد بدون شک از رانت استفاده کرده‌است.

رییس کمیسیون اصل نود، قانون اساسی مجلس با تاکید بر اینکه اگر رانتی در دریافت این تسهیلات بانکی نبود مشکلاتی به وجود نمی‌آمد، توضیح داد: بسیاری از مردم برای دریافت وام‌های کوچک مانند ازدواج،‌ اشتغال و مقاوم‌‌سازی مسکن با وجود ابلاغیه‌های جدید با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

محمود احمدی‌نژاد ظهر جمعه ۲۴ آذر ماه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی گفته بود: ۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند.

رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس نهم، هفته گذشته با بیان اینکه ۲۰۰ بدهکار عمده بانکی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان و بیشتر از آن به بانک‌ها بدهکار هستند، بیان کرده بود: حجم معوقات بانکی از ۶۵ تا ۷۵ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.