رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت سود سپرده علی الحساب حداقل ۱۸ درصد و سود مشارکت تا ۲۶ درصد بیمه‌های عمر و زندگی خبر داد و گفت: همچنین در قالب این بیمه‌نامه تسهیلات با نرخ سود اندک پرداخت می‌شود. «سید محمد کریمی» روز شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، در مورد مزایای بیمه عمر و زندگی نیز اظهار کرد: پرداخت بیمه پس از فوت، پرداخت خسارت‌های ناشی از کهولت سن در زمان حیات، از کار افتادگی در زمان حیات از دیگر مزایای این بیمه‌نامه است که در زمان حاضر در حال ارائه است. وی با اشاره به اینکه رشد حق بیمه دریافتی در سال گذشته ۴۵ درصد و در شش ماه نخست امسال ۶۱ درصد گزارش شده است، گفت: طرح بیمه جبران خسارت‌های ناشی از بیماری سرطان در دست اجرا است و بیمه‌نامه مربوطه نیز در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای صادر شده است. کریمی درباره زمان اجرای طرح بیمه مستمری زنان خانوار افزود: مجوز صدور بیمه‌نامه مستمری زنان خانوار برای یکی از شرکت‌های بیمه‌ای صادر شده است و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد. وی با بیان آنکه آیین نامه‌های حمایت از حقوق بیمه‌گذاران در شورای عالی بیمه تصویب و اجرایی شده است، اظهار کرد: طرح رتبه بندی شرکت‌های بیمه‌ای تا پایان امسال اجرا می‌شود.کریمی گفت: همچنین طرح ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بیمه‌ای اجرا شده است و نتایج آن به‌زودی اعلام و منتشر خواهد شد.

ارائه بیمه‌نامه به افرادی که گواهینامه در اختیار ندارند

رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت بیمه‌نامه به افرادی که گواهینامه آنها به علت تاخیر هنوز به دست آنها نرسیده است، هستند. وی افزود: همچنین اگر دارندگان وسایل نقلیه به ویژه موتورسواران فاقد گواهینامه، آن هم به صورت عمد باشند، شرکت بیمه‌ای خسارت را از مقصر دریافت و دیه را به حادثه دیده پرداخت می‌کند.

کریمی گفت: اگر صاحبان وسایل نقلیه موتوری اقدامات لازم را برای دریافت گواهینامه به موقع انجام داده باشند، اما به علت تاخیر در دریافت آن فاقد گواهینامه باشند، موضوع دریافت خسارت توسط آنها از شرکت‌های بیمه کاملا معتبر است و شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت خسارت به دارندگان وسایل نقلیه موتوری به ویژه موتورسواران هستند. وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین تخلفاتی از سوی شرکت‌های بیمه مراتب را به واحد رسیدگی به شکایت بیمه مرکزی از طریق شماره تماس ۲۲۰۵۰۰۱ الی ۵ به صورت تلفنی اعلام و حتی از طریق مراجعه حضوری یا ارسال ایمیل به سایت بیمه مرکزی مراتب را اعلام کنند.