گروه بنگاه‌ها- بانک صادرات ایران در راستای حمایت از دانش و نهادهای پژوهشی علمی و صنعتی از جشنواره روباتیک و هوش مصنوعی که در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در دانشگاه امیرکبیر و با حضور دکتر سیدی معاون پژوهشی و علمی و صنعتی ریاست جمهور و دکتر رهایی رییس دانشگاه امیرکبیر و جمع کثیری از استادان، صاحبنظران و دانشجویان این عرصه برگزار شد، پشتیبانی به عمل آورد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران این بانک، در راستای پشتیبانی از دانش پیشرفت جوانان ایرانی از چهارمین دوره مسابقات ملی روباتیک خوارزمی همزمان با جشنواره روباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه برگزار شد حمایت و در روز پایانی از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آورد.

در این دوره ۱۶۰ تیم دانشجویی و دانش آموزی از سراسر کشور حضور پیدا کرده بودند کمیته داوری مسابقات ملی روباتیک برگزیدگان را بر اساس معیارهای مسابقات ملی خوارزمی مورد ارزیابی قرار داده و در پایان ۲۰ تیم به عنوان برندگان نهایی انتخاب و به جشنواره جوان خوارزمی معرفی خواهند شد.

در چند دهه اخیر کشورهای صنعتی و پیشرفته برگزاری چنین مسابقات را در دانشگاه‌ها به یک الگو تبدیل کرده‌اند که این امر در کشور ما نیز هر ساله برگزار و تیم‌های ایرانی در مسابقات جهانی نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.