گروه بنگاه‌ها - پنجاه و دومین جلسه کمیسیون هماهنگی مطالبات معوق بانک‌ها با حضور نمایندگان ۲۵ بانک خصوصی و دولتی به میزبانی بانک انصار برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست اداره پیگیری و نظارت بر وصول این بانک برگزار شد، پیرامون ایجاد وحدت رویه در خصوص اجرای بند ۲۹ قانون بودجه سال ۹۱ کشور در رابطه با تقسیط تسهیلات پرداختی مربوط به مشتریان حقیقی و حقوقی در بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که به دلایل موجه معوق شده‌اند، همچنین مطالبات معوق مربوط به تسهیلات ارزی و نحوه تعامل با بانک مرکزی در خصوص ارسال اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده بحث و تبادل نظر شد. در ادامه بر اساس پیشنهاد قبلی مسوول اداره پیگیری و نظارت بر وصول مطالبات بانک انصار مبنی بر «ایجاد دادگاه ویژه مطالبات معوق بانکی» به منظور تسریع در پیگیری پرونده‌های مطالباتی و جلوگیری از اطاله دادرسی مطرح شد که با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد جلسه بعدی کمیسیون به طور کامل به بررسی و کارشناسی این امر اختصاص یابد.

از دیگر موضوعات این جلسه، انتخاب رییس اداره کل پیگیری مطالبات بانک کشاورزی به عنوان دبیر جدید کمیسیون هماهنگی مطالبات بانک‌ها بود. میزان مطالبات معوق بانک انصار حدود چهار درصد است که به جهت کنترل بهینه آن در صدر بانک‌های دولتی و خصوصی قرار دارد.