گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک اقتصادنوین با حضور در مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، دکتر محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل این بانک در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت‌های بانک اقتصادنوین از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور گفت: در سال‌جاری بیش از ۳/۱ میلیارد یورو اعتبارات اسنادی در بانک اقتصادنوین گشایش شده است که بیش از ۵۰۰ میلیون یورو از این میزان متعلق به کالاهای اساسی و دارو بوده است. وی رویکرد اصلی بانک اقتصادنوین را در گشایش اعتبارات اسنادی در بخش کالاهای اساسی و مواد غذایی اعلام کرد و گفت: تمرکز عملیات ارزی بانک اقتصادنوین در بخش واردات در حوزه کالاهای اساسی است و بانک در حوزه گشایش اعتبارات اسنادی برای واردات کالاهای بازرگانی نقشی نداشته است.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین ادامه داد: بانک اقتصادنوین توانسته تعاملات فی‌مابین با کارگزاران خود در کشورهای چین، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، هندوستان، تایوان و ترکیه را حفظ کند و تمام درخواست‌ها برای گشایش اعتبارات اسنادی در این کشورها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود.

وی در خصوص تاثیر مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز در کاهش نوسانات بازار ارز گفت: این مرکز با ساماندهی تقاضاهای کلان در بخش ارز، در کنترل وضعیت بازار نقش موثری ایفا خواهد کرد به طوری که می‌بینیم با فعالیت این مرکز قیمت‌ها در بازار روند نزولی گرفته است.

دکتر بت‌شکن حضور بانک اقتصادنوین در مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز را چشمگیر توصیف و اظهار کرد: با حضور میز بانک اقتصادنوین در این مرکز مشتریان بانک می‌توانند با سهولت بیشتری از خدمات بانک بهره ببرند.

دکتر بت‌شکن همچنین در ادامه به اعطای ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های بزرگ در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: مانده تسهیلات اعطایی بانک در سال‌جاری ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است که نیمی از این میزان در قالب خدمات بانکداری شرکتی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ کشور اعطا شده است.

حسن مشهدی نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز و گرشاسبی معاون این مرکز نیز در دیدار با مدیران بانک اقتصادنوین جزئیات خدمات این مرکز را تشریح کرد.

در مراسم بازدید از مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز که روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه انجام شد رییس هیات‌مدیره، معاونین و مدیران بانک اقتصادنوین نیز حضور داشتند.