گروه بنگاه‌ها- مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به افزایش ۵۰ میلیاردی سرمایه بانک در بودجه دولت گفت: ۲۰۰ میلیون دلار طرح از منابع صندوق توسعه ملی استفاده خواهند کرد که در مرحله گشایش ال‌سی است. ماشاءالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اظهار کرد: این موضوع بر اساس ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجم و نیز قانون اصل ۴۴ انجام خواهد شد و سالانه باید سرمایه بانک افزایش یابد.

وی ادامه داد: رقم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، معمولا در بودجه سالانه دولت پیش‌بینی می‌شود و بر این اساس امسال ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه این بانک طی دو سه سال اخیر افزایش سرمایه نداشته، تصریح کرد: طرح پیشنهادی و تقاضای مسوولان تعاون کار و رفاه اجتماعی، افزایش سه برابری سرمایه بانک توسعه تعاون است که البته این موضوع باید توسط دولت بررسی شده و میزان افزایش آن مشخص شود.

عظیمی، در خصوص میزان تسهیلات پرداختی از سوی صندوق توسعه ملی و تعداد طرح‌های بررسی شده، گفت: به میزان ۲۰۰ میلیون دلار طرح مصوب شده و به این صندوق برای تخصیص اعتبار رفته و همچنین ۱۰۰ میلیون دلار طرح در دست بررسی است.

به گفته عظیمی، این میزان اعتبار مربوط به ۱۲ طرح بزرگ و متوسط است که از ۴ میلیارد تومان اعتبار شروع می‌شود تا بتوان با پرداخت تسهیلات از طریق منابع صندوق، اشتغال و تولید را رونق داد.

وی تاکیدکرد: بعضی از این طرح‌ها مراحل اداری آن به بازگشایی ال‌سی رسیده است تا با گشایش اعتبار بتوانند تجهیزات و امکانات لازم برای اجرای طرح‌ها را سفارش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که بانک چه میزان مشکلات ارزی تعاون‌گران را حل خواهد کرد، اظهار کرد: این بانک مشکلات را مدیریت کرده و هر کاری در این زمینه لازم باشد، انجام خواهیم داد. همچنین تمام مقدمات و مراحل گشایش اعتبار و تخصیص ارز در بانک توسعه تعاون انجام خواهد شد.