رییس‌کل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد تکلیف نرخ دیه سال آینده تا نیمه اسفندماه روشن شود. وی با بیان این که این موضوع در اختیار قوه قضائیه است، از بیشتر بودن احتمال افزایش نرخ دیه نسبت به عدم افزایش آن خبر داد. سید محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص میزان افزایش نرخ دیه سال آینده اظهار کرد: تاکنون تصمیمی در این راستا گرفته نشده و ممکن است افزایش داشته باشد. وی ادامه داد: این موضوع در اختیارات رییس قوه قضائیه است و هر تصمیمی گرفته شود ابلاغ خواهد شد.

رییس بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که شائبه افزایش ۱۵درصدی نرخ دیه وجود دارد، گفت: این نرخ غیر رسمی است و خبری از آن ندارم و قابل اظهار نظر نیست. کریمی با بیان اینکه احتمال افزایش نرخ دیه نسبت به عدم افزایش بیشتر بوده و به نظر حتمی می‌رسد، بیان کرد: امیدواریم که این موضوع هر چه سریع‌تر و تا نیمه اول اسفند تعیین شود. رییس‌کل بیمه مرکزی در خصوص افزایش هزینه‌های بیمه بدنه برای شرکت‌های بیمه با توجه به افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: افزایش هزینه بیمه بدنه برای شرکت‌ها اجباری نیست؛ بلکه اختیاری بوده است و فضای رقابتی میان شرکت‌ها ملاک عمل خواهد بود.

وی تاکید کرد: به علت اینکه بیمه بدنه اختیاری است افراد می‌توانند با توجه به علایق و خدمات ارائه شده از این موضوع استفاده کنند. بر اساس این گزارش، هفته گذشته نیز یک مقام مسوول در صنعت بیمه از احتمال افزایش ۱۵ درصدی نرخ دیه در سال آینده خبر داده بود.