اجرای بیمه ارزش مضاعف سهام تا پایان تیر ماه

عکس‌ها : حمید جانی‌پور

مدیرعامل بیمه ایران از اجرای بیمه ارزش مضاعف سهام پس از کسب مجوز از بیمه مرکزی و احتمالا تا اواخر تیرماه خبر داد.

جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مسائل کارشناسی بیمه ارزش مضاعف سهام تمام شده و آماده ارسال برای کسب مجوز از بیمه مرکزی است.

وی گفت: در این طرح بیمه‌ای، دو نوع ارزش به سهام داده می‌شود‌؛ یکی ارزش خرید و فروش سهام و دیگری ارزش اعتباری آن بخش ارزش خرید و فروش در اختیار دارندگان سهام است و ما در طرح بیمه‌ای خود بحث اعتباری داریم به این صورت که معادل ارزش اسمی سهام هر سهام‌دار به بانک‌ها گواهی داده می‌شود و دارندگان سهام می‌توانند با این گواهی اعتبار و تسهیلات دریافت کنند و اگر این اعتبارات وصول نشد، بیمه‌ ایران به جای بدهی دارندگان سهام، به بانک‌ها سهام می‌دهد. وی گفت: این بیمه به زودی برای کسب اجازه، به بیمه مرکزی ارسال می‌شود به محض اینکه بیمه مرکزی مجوز آن را صادر کند بیمه ایران صدور مجوز را آغاز می‌کند و فکر می‌کنم زمان عملی شدن آن تا اواخر تیرماه باشد. مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های اصل ۴۴ هم مشمول این طرح‌ بیمه‌ای می‌شوند یا خیر؟ گفت: در گام اول شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته شده باشند و ارزیابی ریسک آنها منطقی باشد مشمول این طرح بیمه می‌شوند، اما با توسعه کار، این نوع بیمه به شرکت‌های اصل ۴۴ هم تعمیم می‌یابد. سهامیان‌مقدم ادامه داد: بنابراین هم شرکت‌های بورس و هم شرکت‌های ذیل اصل ۴۴ در این طرح قرار می‌گیرند و حتی برخی شرکت‌های اصل ۴۴ که ارزیابی ریسک آنها مورد تایید ماست را هم برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره طرح‌های جدید بیمه ایران اظهار کرد: بیمه ایران در راستای ارائه خدمات سریع و آسان و به دنبال طرح پرداخت بیمه خودرو در محل، طرح پرداخت خسارت فوری و در جای بیمه‌های آتش‌سوزی در حدود اختیارات تیم‌های اجرایی را آغاز کرده است. وی گفت: البته در برخی موارد نیاز به ارائه مدارک و فاکتورها از سوی حادثه‌دیده است، اما برای شروع بازسازی فوری محل حادثه ۵۰درصد این خسارت در محل پرداخت می‌شود.