« سیمان صوفیان» 46 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد
با تقسیم 80درصدی سود در مجمع سالانه سیمان صوفیان، باقیمانده سود به عنوان سود انباشته در شرکت برای سنوات آینده باقی خواهد ماند.

مجمع عمومی عادی سالانه سیمان صوفیان به ریاست سید حسین سید شفیعی و نظارت جواهری و عبدالحمید صالحی برگزار شد.دکتر محمد باقر عالی، مدیرعامل سیمان صوفیان در این مجمع به ارائه گزارش هیات‌مدیره در سال مالی منتهی به اسفند ۸۷ پرداخت.وی گفت: سال ۱۳۸۷ سال پرتلاشی در جهت استقرار و تعمیق سیستم‌های مدیریتی و راهبردی نمودن نگرش مدیریتی شرکت بوده است، پیرو بررسی‌ها وجلسات متعدد کمیته راهبردی شرکت و با مشارکت گسترده و فعالانه مدیران، شرکت سیمان صوفیان ماموریت، ارزش‌ها، منشور اخلاقی و چشم‌انداز و استراتژی‌ها و اهداف راهبری شرکت سیمان صوفیان تدوین گردید.
براین اساس، کارخانجات سیمان صوفیان مصمم است با کاربرد سیستم‌های نوین مدیریت و تعالی سازمانی، اتکا بر نیروی انسانی کارآمد، روزآمدن نمودن تکنولوژی و ایجاد محیطی پاک و ایمن، ارتقای کمی و کیفی محصولات و مدیریت بر هزینه‌ها، ضمن توسعه بازار و ارتقای خدمات خود به مشتریان و سایر ذی‌نفعان و جلب رضایت آنان، روند بهبود مستمر فرآیندهای سازمانی را تحقق بخشیده و یکی از پنج شرکت برتر صنعت سیمان کشور باشد.مدیرعامل سیمان صوفیان با اشاره به اینکه شرکت پروژه‌ای تحت عنوان بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت خطوط 3 و 4 را در حال اجرا دارد، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی خط 3 به پایان رسیده و بهره‌برداری آزمایشی آن در فروردین امسال آغاز شده است. وی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بهره‌برداری از خط4 نیز برای اواخر امسال پیش‌بینی شده است.
هر چند خروجی نهایی پروژه افزایش ظرفیت ۴۰۰۰تن در واحد ۳ و ۴ می‌باشد، ولی در تعدادی از دپارتمان‌ها برای حداقل ۷۰۰۰تن تولید ظرفیت جدید ایجاد می‌شود؛ از جمله سالن اختلاط، گریت کولر، حمل کلینکر و سنگ‌شکن‌ها.
دکتر عالی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم پروژه، دستیابی به استانداردهای زیست محیطی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه شرکت به دنبال کاهش مصارف ویژه انرژی و رسیدن به غبار خروجی متناسب با استانداردهای جهانی است. این در حالی است که پروژه‌های زیست محیطی متنوعی در دست اجرا است که در خاورمیانه منحصر به فرد خواهد بود. مدیرعامل سیمان صوفیان با اشاره به اینکه بحث اقتصاد و صرفه‌جویی از حلقه‌های مفقوده اقتصاد کشور است، اظهار داشت: براساس تکلیف سهامدار عمده، یکی از اولویت‌های مهم سیمان صوفیان در سال‌جاری قدم گذاشتن در راه بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف است.بر این اساس، مهم‌ترین برنامه شرکت در سال جاری طراحی تولید سیمان‌های آمیخته است که سیمان صوفیان این طرح را با یک شرکت خارجی پیش می‌برد.وی افزود: تولید سیمان‌های آمیخته که با سرمایه‌گذاری اندک و ظرف مدت کوتاهی به بهره‌برداری خواهد رسید، موجب افزایش 35 تا 40درصدی تولیدات می‌شود و می‌تواند از نخاله‌های ساختمانی کلان شهر تبریز، به عنوان مواد اولیه تولید سیمان استفاده کند.
دکتر عالی با بیان اینکه صادرات سیمان صوفیان از سال گذشته آغاز شده است، گفت: بالاترین قیمت صادراتی درب کارخانه با قیمت ۶۳ تا ۶۵دلار متعلق به سیمان صوفیان است که در‌حال‌حاضر مشتری‌های ۱۵۰هزار تنی برای شرکت وجود دارد و سیمان صوفیان با شرایط خوبی صادرات با ریل به کشورهای آذربایجان، نخجوان و عراق را صورت داده است.در پایان مجمع و پس از قرائت گزارش حسابرس، مجمع تقسیم سود ۴۶ تومانی به ازای هر سهم را تصویب کرد. همچنین روزنامه‌های دنیای‌اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار سیمان صوفیان انتخاب شدند.