EPS بانک صادرات 204ریال است

عکس:‌ آکو سالمی

سومین بانک دولتی در حالی در ۱۸ خرداد و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری واگذار می‌شود که بازاریابی‌های داخلی و خارجی برای آن صورت گرفته و با سرمایه ۱۶‌هزار و ۸۰۳‌میلیارد ریالی وارد بورس می‌شود.

غلامرضا خلیل ارجمندی، مسوول خصوصی‌سازی بانک صادرات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه معارفه بانک صادرات در ۱۶ خرداد گفت: با توجه به اینکه این بانک در سال گذشته نزد سازمان بورس درج شد؛ لذا الزاما باید تمام اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی ۹ماه و ۱۲ ماه افشا شود که این گزارش‌ها به همراه گزارش تفکیک درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی به صورت کامل به بورس ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ نهایی عرضه بانک صادرات فردا در هیات مدیره شرکت بورس نهایی خواهد شد و احتمالا ۱۸ خرداد است، در مورد میزان عرضه بانک اظهار کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با عرضه شش‌درصد از سهام صادرات موافقت کرده است، ولی سازمان خصوصی سازی قصد دارد ابتدا پنج‌درصد را در روز اول عرضه کرده و در صورت کشش بازار یک‌درصد دیگر آن را عرضه کند، ولی بانک صادرات برای فروش شش‌درصدی سهم مشکلی ندارد.

وی در خصوص عرضه بانک صادرات به روش ثبت سفارش دفتری گفت: قرار بود بانک صادرات به روش Book Building و ثبت سفارش دفتری انجام شود، ولی زمان برای این فروش کم بوده و عرضه صادرات به همان روش قبلی صورت می‌گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت بورس بازاریابی سهام صادرات را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازاریابی برای این سهم انجام شده و مشتریان داخلی و خارجی برای خریداری این سهم تمایل دارند.

وی اضافه کرد: از شرکت‌های وابسته به بانک درخواست کردیم که در روز اول وارد نشوند، بنابراین در روز اول مشتریان داخلی و خارجی برای خریداری سهام شرکت وارد می‌شوند، زیرا بانک صادرات یک بانک بین‌المللی است.

مسوول خصوصی سازی بانک صادرات به جلسه معارفه بانک صادرات در دبی و لندن در هفته جاری اشاره کرد و افزود: سرمایه بانک ۱۶‌هزار و ۸۰۳‌میلیارد ریال است که پنج‌درصد آن معادل ۸۴۰‌میلیون سهم در روز اول عرضه شده و از نظر سرمایه دومین شرکت بورس بعد از مخابرات خواهد شد.

وی EPS بانک صادرات را در مقایسه با تجارت کمتر دانست و گفت: EPS صادرات در سال ۸۹‌، ۲۰۴‌ریال است.

وی عرضه بانک صادرات در شرایط فعلی بازار و نزدیک به انتخابات را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بانک صادرات همیشه در شرایط سخت موفق بوده است و در زمان تحریم توانسته ۵۰‌درصد منابع را تامین کند بنابراین بانک صادرات بانک حرفه‌ای است و بازار سرمایه حرفه‌ای است و طبق برنامه پیش می‌رود و حاشیه‌های انتخابات در فاصله چند روز قبل از عرضه بانک صادرات تاثیری در سهام آن نداشته و با توجه به درخواست مشتریان با استقبال مواجه می‌شود.