گروه بازارپول- بیمه آسیا بزرگترین ناوگان تجاری بخش‌خصوصی در حوزه دریای خزر را با ظرفیت حجم بیش از ۱۸هزار تن کالا بیمه کرد. اسماعیل مهمانی، عضو هیات‌مدیره بیمه آسیا با اشاره به اینکه حوزه دریای خزر یکی از قطب‌های مهم حمل ونقل و اقتصادی کشور محسوب می‌شود، گفت: بیمه آسیا به منظور پاسخگویی به نیاز این منطقه مهم اقتصادی ملی قراردادی با شرکت کشتیرانی دریای طلایی پارسیان، ناوگان تجاری بخش‌خصوصی حوزه این دریا را تحت پوشش بیمه‌های مهندسی خود درآورد.

عضو هیات‌مدیره بیمه آسیا افزود: طبق مفاد این بیمه‌نامه، چهار شناور سپاس، سپانو، سورن و سامان که در مسیر دریای سیاه و دریای خزر تردد می‌کنند، به ارزش بیش از ۳۲میلیون دلار بیمه‌ شده‌اند.مهمانی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که طبق این قرارداد تمامی شناورهای این شرکت تحت پوشش بیمه تمام خطر بدنه و ماشین‌آلات کشتی بیمه آسیا قرار دارند، اظهار داشت: بر اساس موارد مندرج در بیمه‌نامه تمامی شناورها عضو کلوپ P&L بوده و تحت رده‌بندی دو موسسه بین‌المللی لویدز و ثبت کشتیرانی مری تایم روسیه قراردارند.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسوولان صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور به صنعت بیمه در جهت جبران خسارت احتمالی و بازگشت سرمایه آنان شد.