گروه بازار پول- وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: عملیات بانکی باید هرچه بیشتر به سمت شفاف‌سازی حرکت کند که این به علت حساسیت کار بانک‌ها است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، شمس‌الدین حسینی در همایش بررسی عملکرد سال ۸۷ و تبیین برنامه‌های سال جاری این بانک افزود: در این راستا باید هرچه زودتر کار تکمیل بانک جامع اطلاعات مشتریان صورت گیرد و اجرای کامل بانکداری الکترونیک نیز در این جهت بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم شفاف‌تر شدن مطالبات معوق بانک‌ها، حرکت در جهت وصول مطالبات را کاری ظریف عنوان کرد و ابراز داشت: وصول مطالبات معوق نیازمند تدبیر و تعامل است؛ از آن رو که برخی از مطالبات معوق به جهت نوسانات چرخه تجاری ایجاد شده است که لازم است رعایت حال این دسته از افراد در عین قاطعیت در وصول مطالبات مدنظر قرار گیرد.

حسینی افزود: افرادی نیز هستند که به طمع، سپرده‌های مردمی را قالب تسهیلات دریافت کرده و در غیرهدف مصرف خرج کرده‌اند و تمایل به پرداخت آنها ندارند که با این گروه باید با قاطعیت برخورد کرد و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز حامی شبکه بانکی در این زمینه است.

به گفته وی، طبقه‌بندی مشتریان و انتخاب شیوه‌های رفتاری متناسب با هر گروه از مشتریان، در مقوله وصول مطالبات بسیار کارآمد است.