گروه بازار پول- افت ارزش دلار بهای طلا را تا مرز ۹۳۰دلار بالا برد.

ارزش دلار به پایین‌ترین حد ۷ هفته‌ای خود در مقابل یورو رسید. نرخ برابری یورو در مقابل دلار به رقم کم سابقه ۳۷/۱رسید. پوند انگلیس نیز در مقابل دلار آمریکا تا سطح ۵۲۸/۱ بالا رفت و در عوض در مقابل ین ژاپن تا برابری ۳۴/۹۶ پایین آمد.

در بازار داخل یورو با ۳ تومان افزایش به نرخ ۱۳۳۸ تومان رسید. پوند انگلیس رکورد ۱۵۰۰تومان را دوباره پس از حداقل یک سال به دست آورد و در ستون فروش جدول نرخ ارز ۷تومان رشد قیمت را ثبت کرد. دلار آمریکا در مقابل، با ۲تومان کاهش به ۹۸۳تومان فروخته شد. دلار کانادا و استرالیا هر یک ۵تومان افزایش قیمت را ثبت کردند و لیر ترکیه نیز با ثبت افزایش ۱۰تومانی به نرخ ۶۵۵تومان به متقاضیان عرضه شد.

در بازار سکه و طلا تغییری در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود و حتی با وجود رشد قیمت اونس تا مرز ۹۳۰دلار نرخ سکه بهار آزادی تنها هزار تومان افزایش یافت.

کاهش ارزش دلار حتی در مقابل دلار استرالیا نیز موجب رشد ۵تومانی نرخ هر دلار استرالیا و همچنین کانادا شد.

روز گذشته نرخ فروش هر اونس طلا برای تحویل فوری تا ۶۰/۹۲۹ دلار نیز بالا رفت که در ساعت ۱۵ به وقت تهران تا حد ۹۲۳ دلار افت کرد.

درج گزارش در فایننشال تایمز مبنی بر احتمال کاهش رتبه اعتباری ملی آمریکاییان از حد AAA به دلیل عدم توانایی دولت در کنترل هزینه‌ها از یک سو و تصویب طرح توقیف دارایی‌های بانک TOXIC که منجر به ایجاد خوشبینی در خصوص به جلو افتادن زمان بازپروری اقتصاد آلمان توسط کابینه آنجلا مرکل شده نیز از سوی دیگر به رشد شتابان نرخ یورو در مقابل دلار کمک کرده است.

توقیف دارایی‌های بانک آلمانی TOXIC توسط دولت آلمان به منظور تضمین اوراق قرضه صورت گرفته است.