مدیر طرح و برنامه بیمه مرکزی بحث تحول در صنعت بیمه را به عنوان جدیدترین و مهم‌ترین طرح در حال پیگیری بیمه مرکزی عنوان کرد. به گزارش بینا، حبیب میرزایی گفت: برنامه تحول صنعت بیمه که به تایید رییس‌جمهور رسیده، برای ابلاغ به بیمه مرکزی ارائه شده است تا همزمان با اهداف سند چشم‌انداز و نیز افق ۲۰ ساله کشور موجب تحول در صنعت بیمه شود.

وی افزود: از همین رو برنامه تحول در قالب یک طرح مدون به تایید کارشناسان بیمه مرکزی رسیده تا بر اساس اهداف افق سند چشم انداز، صنعت بیمه کشور به مقام نخست در سال ۱۴۰۴ در میان کشورهای خاورمیانه برسد.

مدیر طرح و برنامه بیمه مرکزی افزود: در همین راستا کارگروه‌های مختلفی به منظور ارائه راهکارهای رسیدن به این هدف تشکیل شده است که متشکل از مدیران صنعت بیمه، اساتید دانشگاهی و نیز کارشناسان و صاحب‌نظران صنعت بیمه است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت بیمه اتکایی در صنعت بیمه کشور گفت: بیمه اتکایی در واقع نوعی بیمه کردن خود شرکت‌های بیمه‌ای محسوب می‌شود که این عملیات نزد شرکت‌های معتبر بین‌المللی صورت می‌گیرد.

میرزایی تصریح کرد: پوشش اتکایی به منظور بالا بردن توان شرکت‌های بیمه است و در واقع نوعی مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه به شمار می‌رود که علاوه بر آن سازوکارهای داوری نیز در قراردادهای بیمه اتکایی مد نظر قرار گرفته است.

در همین رابطه، حسن رضا عباسیان‌فر رییس اداره تدوین مقررات و آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی با تاکید بر گسترش فرهنگ بیمه در کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه بیمه مرکزی دفاع از حقوق افرادی است که بیمه‌نامه می‌خرند، ضمن آنکه حسن اجرای قرار‌داد بیمه‌ها از دیگر اولویت‌ها و مسوولیت‌های بیمه مرکزی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد تا بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد ناظر در راستای رونق و توسعه صنعت بیمه برای مردم شناسایی شود.