مدیرعامل بیمه ایران از آغاز طرح فروش بیمه الکترونیک توسط صنعت بیمه در سطح کشور در راستای دستور۱۰ ماده‌ای رییس‌جمهوری برای تحول صنعت بیمه خبر داد. جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اجرای دستور ۱۰ ماده‌ای رییس‌جمهوری برای تحول در صنعت بیمه در حوزه‌های عملی و مستندسازی (نظری)، گفت: یکی از مواد این دستور رقابت شرکت‌های بیمه بر اساس مشتری‌مداری و خدمات سریع و آسان است که می‌توان آن را یکی از الزامات طرح تحول صنعت بیمه دانست.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: اقدامات صنعت بیمه در این حوزه باید به نفع مردم و مشتریان صنعت بیمه باشد. به عنوان مثال طرح پرداخت خسارت بیمه به صورت سیار که در ۲۲ منطقه تهران و سایر شهرها و استان‌های کشور اجرایی شده است، در همین راستا است که نفع آن به مشتریان می‌رسد.

وی تقویت سیستم پرداخت الکترونیک خسارت ظرف ۲۰دقیقه توسط کارشناسان بیمه ایران را یکی از اقدامات مهم در این راستا عنوان و تصریح کرد: این عمل نوعی رقابت صنعت بیمه را در پی دارد، زیرا وقتی یک شرکت بیمه اقدامی در جهت رضایت مشتری و مشتری‌مداری انجام دهد، سایر شرکت‌های بیمه نیز برای حضور در این عرصه رقابت می‌کنند. سهامیان همچنین از آغاز طرح فروش بیمه الکترونیک خبر داد و گفت: امروزه بازاریابی و خدمت به مشتری به معنای حضور فیزیکی مشتری و خدمت‌دهنده نیست، بلکه استفاده از خدمات بیمه توسط مشتریان در هر لحظه از طریق سیستم‌های الکترونیک است.