بیمه اسناد و بیمه وکالت در سال ۸۸ اجرایی می‌شود، بر این اساس در صورت مفقود شدن مدارک و اسناد شرکت بیمه خسارت صدور المثنی را پرداخت خواهد کرد.

علی موسی‌الرضا ـ مدیرعامل بیمه سینا ـ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته ترکیب پرتفوی مثبتی داشتیم، عنوان کرد: در سال گذشته توانستیم بیمه کیفیت ساخت را که یک رشته جدید بیمه‌ای بود را هم وزن با سایر رشته‌ها در جمع پرتفوی بیمه سینا قرار دهیم.وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در سال ۸۸ رشته‌ جدید بیمه وکالت را هم وزن با بیمه کیفیت ساخت اجرایی کنیم، قطعا به رشد متوسط ۲۵درصدی خواهیم رسید.

مدیرعامل بیمه سینا از اجرایی شدن بیمه امنیت بازار خبر داد و افزود: بیمه امنیت بازار در بیمه مرکزی تحت بررسی است و اگر مصوب و اجرایی شود، اتحادیه‌ها می‌توانند اعضای خود را بیمه کنند. وی گفت: با اجرایی شدن بیمه امنیت بازار اطمینان بسیار زیادی به بازار سرمایه تزریق و رونق بسیار خوبی به فعالیت‌های اقتصادی داده می‌شود، ولی اجرایی شدن صحیح این مساله همکاری همه جانبه‌ اتحادیه‌ها و کار کارشناسی بیمه مرکزی را می‌طلبد. موسی‌الرضا با اشاره به اینکه حذف هشت‌درصد مبلغ اضافه بیمه‌نامه‌ها برای یکسان شدن دیه زن و مرد زیان‌های بسیاری را به شرکت‌های بیمه وارد می‌کند، توضیح داد: حذف هشت درصدی دیه یکسان زن و مردم سودآوری را برای شرکت‌های بیمه به دنبال ندارد، ولی با متوازن نگه داشتن سایر رشته‌های بیمه‌ای می‌شود از آسیب‌ها و ضررها مصون ماند.

به گفته وی نرخ قانون جدید شخص ثالث در سال ۸۸ هنوز اعلام نشده، ولی خوشبختانه به دلیل اینکه دیات افزایش نیافته ما به همان سبک سال قبل بیمه نامه می‌فروشیم.

وی از اجرایی شدن بیمه اسناد در سال ۸۸ خبر داد و افزود: در سال جدید اسنادی مثل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی و گذرنامه‌ را با یک مبلغ بسیار کمی بیمه می‌کنیم و اگر مردم پول جزئی برای این بیمه‌نامه بدهند، چنانچه اسنادشان مفقود شود این بیمه نامه از اسناد آنها حمایت می‌کند.