دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تصویب بیمه‌های خارجی مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد. محمود صلاحی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت بیمه‌های خارجی در مناطق آزاد گفت: ماده ۲۸ قانون مناطق آزاد تجاری و صنعتی مجوز داده است تا بیمه‌های خارجی مجوز ایجاد شعبه داشته باشند، ولی از آنجا که برخی شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار تمایل دارند تا با بیمه‌های معروف بین‌المللی رابطه داشته باشند به دنبال آن هستیم تا این امکان را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: ما یک پایلوت در قشم برای ساماندهی روابط تجاری اقتصادی ایران با کشورهای خلیج فارس داریم که در آن موانع سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد را شناسایی می‌کنیم. صلاحی گفت: در پایلوت قشم کمیته بانک و بیمه وجود دارد که کارشناسان بانک مرکزی در آن فعالیت می کنند.

وی افزود: این کمیته پیشنهاد کرده است تا ما برای تاسیس شعب بیمه‌‌های خارجی مجوز اخذ کنیم، به همین دلیل ما تبصره‌ای به ماده ۱۸ اضافه کردیم.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد گفت: چون اصل قانون در مجلس تصویب شده است. این تبصره نیز باید در مجلس تصویب شود که دولت لایحه بیمه‌های خارجی را نوشته و به مجلس ارسال کرده است.

وی افزود: قانون بیمه‌های خارجی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است و از آنجا که در حال حاضر قوانین یک شوری است به صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی می‌رسد. صلاحی گفت: تاکنون مجلس به ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد رای داده و تصویب کرده است و تصویب بیمه‌های خارجی در نوبت رای‌گیری در صحن علنی مجلس قرار دارد، ولی از آنجا که مجلس همکاری خوبی با مناطق آزاد داشته است به نظر می‌رسد که این تبصره نیز تصویب می‌شود.