ضرب مجدد سکه‌های یادبود پس از 20 سال توقف

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: ضرب مجدد و ورود سکه‌های یادبود بعد از ۲۰ سال به بازار باعث شد تا تفاوت قیمتی سکه بهار آزادی طرح جدید و قدیم کاهش یابد. محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: ورود سکه‌های یادبود به بازار که از ابتدای انقلاب تاکنون ضرب نشده بود، موجب شد تا علاوه بر کاهش قیمت این سکه‌ها موجب کم شدن فاصله اختلاف سکه بهار آزادی طرح جدید با سکه بهار آزادی طرح قدیم شود.

به گفته وی، اختلاف قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید (۲۱۴‌هزار تومان) و سکه بهار آزادی طرح قدیم(۲۱۶‌هزار تومان) در حال حاضر ۲‌هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت سکه ۵ بهار آزادی و دو نیم بهار آزادی با ورود سکه‌های یادبود جدید به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه ۵ بهار آزادی حتی به دو میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان نیز رسیده بود که پس از ورود آن به بازار در حال حاضر قیمت آن به یک میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت سکه دو نیم بهار آزادی نیز به یک میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان رسیده بود که در حال حاضر به ۶۶۰‌هزار تومان کاهش یافته است. وی در خصوص رکود خرید و فروش طلا و سکه در بازار گفت: همواره در فصل اردیبهشت به دلیل درگیر بودن خانواده‌ها با امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها کمتر برای خرید و فروش طلا و سکه به بازار مراجعه می‌کنند.