بیمه جایگاه حقیقی خود را در کشور به دست نیاورده است

مدیرعامل بیمه دی گفت: بیمه همواره در کشور مظلوم واقع شده و هیچگاه جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است.

به گزارش ایسنا، علی فتحعلی در جریان افتتاح بیمه دی در استان مرکزی، با بیان این مطلب افزود: بیمه دی از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرده است که با توجه به نهادی بودن این بیمه، خدمت‌رسانی به خانواده شهدا یکی از مهمترین وظایف ما بوده است.

وی ادامه داد: بیمه دی در ۳۰ استان کشور دارای شعبه بوده و فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده است.

وی بیمه را در کشور نهادی مظلوم توصیف کرد و افزود: بیمه در سال‌های اخیر در کشور مظلوم واقع شده و همواره جایگاه حقیقی خود را از دست داده است.

فتحعلی با انتقاد از شرایط بیمه شخص ثالث خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات بیمه، وجود بیمه شخص ثالث با این شرایط است که مشکلات زیادی برای بیمه‌ها به وجود آورده است. مدیرعامل بیمه دی یکی از مهمترین مشکلات بیمه در ایران را عدم معرفی آن عنوان کرد و گفت: یکی از ضعف‌های بیمه‌ها در ایران عدم اطلاع‌رسانی دقیق است تا جایی که بسیاری از مردم همچنان اطلاعات دقیقی در زمینه بیمه ندارند. وی نقش رسانه‌ها در معرفی بیمه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند کمک‌کننده بیمه‌ها باشند و زمینه را برای اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب آماده کنند.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روستایی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: استان مرکزی در زمینه کار شورایی موفقیت خوبی به دست آورده است و کمتر شاهد بروز مشکلات و اختلافات در شوراهای شهر بوده‌ایم.

کیومرث محمودی افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه کار شورایی نقش مهمی در فعالیت‌های شوراهای شهر دارد و می‌تواند زمینه را برای انجام اقدامات عمرانی فراهم کند.

محمودی با اشاره به نوپابودن نهاد شوراها اظهار کرد: شوراها نیاز به گذشت زمان بیشتری دارند تا بتوانند با تعامل مثبت به فعالیت‌های شهری سرعت بیشتری دهند.

وی مدیریت بر شهرداری را امر بسیار دشواری دانست و گفت: کسی که چند سال در شهرداری مدیریت کند، پس از آن توانایی مدیریت در عالی‌ترین سطوح یک مملکت را پیدا می‌کند.

محمودی بیمه را نهادی مظلوم در کشور عنوان کرد و افزود: فرهنگ بیمه در کشور با گذشت مدت زمان طولانی همچنان استوار نشده است که این امر می‌تواند با فرهنگ سازی در کشور نهادینه شود.

وی افزود: شهرداری‌ها در زمینه بیمه‌ می‌توانند بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی که امکان دارد با آن روبه‌رو باشند را از بین ببرند و زمینه را برای فعالیت در فضایی اطمینان بخش فراهم کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روستایی استانداری مرکزی در پایان اظهار کرد: بیمه اموال، آتش سوزی و حوادث غیر‌مترقبه برای اموال شهرداری‌ها بسیار مهم است که باید شورای شهر و شهرداری‌ها در این زمینه بتوانند با تعامل زمینه را برای اقدامات لازم فراهم کنند.