واگذاری سهام بیمه البرز ظرف 3 دقیقه

تغییر استاندارد حسابداری و حسابرسی شرکت‏های بیمه‏ای از سوی سازمان حسابرسی، موجب تاخیر در ورود شرکت‏های بیمه‏ای به بورس شده است. محمد ابراهیم امین، مدیرعامل بیمه البرز در گفت‌وگو با خبرنگار موج در خصوص آخرین وضعیت بیمه البرز برای ورود به بورس اظهار داشت: تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز از جمله امیدنامه و برنامه بازرگانی شرکت بیمه تهیه و به سازمان بورس و خصوصی‌سازی ارسال شده است.وی افزود: البته امیدنامه مجددا برای تغییراتی به ما بازگردانده شد تا متناسب با چارچوب‏های جدید، تغییراتی در آن اعمال کنیم که در دست بررسی نهایی است.

بررسی گزارش حسابرسی بیمه البرز

مدیرعامل شرکت بیمه البرز به تحویل گزارش حسابرسی ۶ ماهه شرکت به سازمان حسابرسی اشاره و تصریح کرد: با اعلام نتیجه گزارش حسابرسی شرکت، مدارک شرکت کامل می‏شود و می‏توان اقدامات پذیرش را از سوی بورس آغاز کرد.

ظرفیت بالای بورس برای عرضه سهام بیمه‏ها

امین با بیان ظرفیت بالای بورس برای عرضه سهام بیمه‏ها، به پایین بودن سرمایه ثبت شده شرکت‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: عرضه ۵‌درصد از سهام بیمه البرز در مقایسه با سایر عرضه‏ها رقم بسیار زیادی نیست.

بازدهی بیمه البرز

وی با اشاره به بازدهی بالای شرکت بیمه البرز طی سه سال گذشته پیش‌بینی کرد که با توجه به سابقه و وضعیت بیمه البرز و وجود مشتریان زیاد برای این سهم، واگذاری سهام این شرکت بیشتر از سه دقیقه طول نخواهد کشید.مدیرعامل شرکت بیمه البرز در خصوص طولانی شدن شرایط پذیرش شرکت‏های بیمه در بورس، به اصلاح اساسنامه شرکت‏های بیمه و صورت‌های مالی اشاره و تصریح کرد: با توجه به تغییر استاندارد حسابداری و حسابرسی شرکت‏های بیمه از سوی سازمان حسابرسی، روش‏های ذخیره‌گیری باید به تصویب شورای‌عالی بیمه می‏رسید.

تاخیر ورود به بورس، تقصیر ما نیست

وی با اشاره به بررسی شورای‌عالی بیمه و تایید وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: تغییر استاندارد حسابداری و حسابرسی شرکت‏های بیمه‏ای از سوی سازمان حسابرسی، موجبات این تاخیر را فراهم کرده است.

امین با اشاره به سرمایه ۲۶‌میلیاردی شرکت بیمه البرز اذعان داشت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، شرکت‏های بیمه تا زمانی که دولتی هستند مجوزی برای افزایش سرمایه ندارند.

وی با اشاره به ثبت دارایی‏های شرکت براساس ارزش دفتری گفت: در صورت خصوصی شدن با تجدید ارزیابی دارایی‏ها، امکان افزایش سرمایه شرکت قطعا فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز با اشاره به تعیین ذخایر خسارت معوق در چارچوب استاندارد شورای‌عالی بیمه و پیشنهاد سازمان حسابرسی، رقم ۲۷۰‌میلیاردی تومانی حق بیمه در سال گذشته را یادآور شد.

محدودیت در شرکت‏های بیمه‏ای دولتی

امین در بیان محدودیت‏های موجود در شرکت‏های بیمه‏ای دولتی، به دایر کردن شعبه، استخدام نیروی انسانی و استفاده صحیح از منابع مالی در بازار سرمایه اشاره کرد که با فراهم شدن زمینه خصوصی‌سازی شرکت‏های بیمه، این فرصت برای توسعه و گسترش صنعت بیمه ایجاد می‏شود.

وی با اشاره به جایگاه بیمه البرز در میان رقبای خود اذعان داشت: بیمه البرز با خصوصی شدن به سرعت می‏تواند سهم بازار، سهم اشتغال و تعداد شعب خود را افزایش دهد.

مدیرعامل بیمه البرز به استقبال شرکت‏های بیمه از قانون بیمه شخص ثالث اشاره کرد که در پی این امر، پوشش‏های بیمه‏ای به میزان ۷۰‌درصد افزایش یافته است.

وی درخصوص برنامه‏های راهبردی شرکت بیمه البرز برای افزایش ضریب نفوذ بیمه به ارائه محصولات متنوع و پوشش‏های جدید بیمه‏ای، گسترش شبکه فروش و شعب اشاره کرد که در پی خصوصی شدن این شرکت انجام خواهد شد.