تعداد تراکنش‌های شبکه بانکی، طی سال ۸۷ بالغ بر ۸۹۹میلیون و ۸۴۹‌هزار و ۳۵۱ بار انجام شده که به طور متوسط، ماهانه ۳/۳درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین مقایسه تعداد تراکنش‌های انجام شده در اسفند ماه سال ۸۷، نسبت به تراکنش‌های ماه مشابه سال قبل، حدود ۴/۲۸‌درصد رشد کرده است. سامانه‌های الکترونیک بانکی به طور متوسط روزانه تنها سه تراکنش را انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محاسبات آماری نشان می‌دهد، طی سال گذشته نظام بانکی با بیش از ۸۹۹میلیون و ۸۴۹ هزار و ۳۵۱ تراکنش توانست رکورد ماهانه ۷۴میلیون و ۹۸۷‌هزارو ۴۴۵ و روزانه دو‌میلیون و ۴۶۵‌هزار و۳۴۰ تراکنش را برجای بگذارد.اما این میزان تراکنش با توجه به ۷۵۲‌هزار و ۸۲۸ ابزار و تجهیزات الکترونیک باعث نشد که هر ابزار الکترونیک روزانه بیش از ۳/۳ تراکنش داشته باشد.

همچنین شبکه بانکی در اسفند ماه سال ۸۶ حدود ۷۵میلیون و ۶۱‌هزارو ۶۳۴ تراکنش انجام داده که این میزان در اسفند ماه سال گذشته (۸۷) به ۹۶‌میلیون و ۳۷۷هزار و ۳۶۶ تراکنش افزایش یافته و نشان‌دهنده ۴/۲۸‌درصد رشد است.

همچنین مقایسه ارقام ماهانه در سال ۸۷ نشان می‌دهد به طور متوسط تعداد تراکنش‌ها هر ماه ۰۳/۳‌درصد رشد کرده است. در این میان خودپردازها، در سال گذشته ۷۷۶میلیون و ۷۳۰هزار تراکنش انجام داده‌اند که با توجه به ۱۲هزار و ۶۳۱ خودپرداز تا پایان بهمن ماه به نظر می‌رسد هریک از نوع ابزار الکترونیک در سال گذشته روزانه ۱۵۱ تراکنش و تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک تراکنش را انجام دهند. این سامانه به طور متوسط هر ماه ۶۴‌میلیون و ۷۲۷‌هزار و ۵۰۰ تراکنش انجام داده است.

علاوه بر این پایانه‌های فروش طی سال گذشته حدود ۸۶میلیون و ۵۹۵‌هزار و ۹۵۲ تراکنش انجام داده‌اند که با توجه به ۷۱۳‌هزار و ۳۳۱ پایانه فروش، هر یک از این پایانه‌ها در کل سال گذشته ۱۰۴ تراکنش و روزانه ۳/۰ تراکنش انجام داده است. این سامانه به طور متوسط هر ماه ۷میلیون و ۲۱۶هزار تراکنش و برای هر پایانه فروش ۴/۳ تراکنش را تجربه کرده‌اند.

بر اساس بسته سیاستی بانک مرکزی بانک‌ها موظفند با اقداماتی نظیر صدور کارت خرید اعتباری و اجرای برنامه‌های انگیزش در ترغیب و تشویق مردم به استفاده از کارت‌ در کارت‌‌خوان‌های فروشگاهی، زمینه افزایش تعداد تراکنش‌ها در این پایانه‌ها را فراهم آورند، به طوری که طی سال ۱۳۸۸ حداقل به طور متوسط در هر کارت‌خوان ۲۵ تراکنش در ماه انجام شده باشد. همچنین تعداد کل تراکنش سالانه پایانه‌های شعب ۳۶میلیون و۵۶۲‌هزارو ۸۲۵‌ بار بوده که به طور میانگین در هر ماه سه‌میلیون و ۴۷هزار تراکنش انجام شده است. نسبت تراکنش‌ها نشان می‌دهد،۳/۸۶‌درصد تراکنش‌ها به وسیله خودپردازها، ۶/۹‌درصد توسط پایانه‌های فروش و ۴درصد توسط پایانه شعب انجام شده است.