مدیر امور مالی بانک تجارت با اعلام این خبر که عرضه سهام بانک تجارت در بورس طی روزهای آخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه قطعی شده است، عنوان کرد: سود هر سهم بانک تجارت در سال گذشته ۲۳۶ ریال برآورد شده است.

اکبر کلامی ‌در گفت‌وگو با «ایسنا» به تشریح آخرین وضعیت عرضه سهام بانک تجارت پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله پذیرش قرار داریم و در روز دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۸۸ جلسه پذیرش بانک تجارت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنیم که پذیرش سهام بانک تجارت بدون بند صورت پذیرد، تصریح کرد: بانک تجارت با استفاده از تجربه پذیرش بانک ملت تمامی‌شرایطی را که هیات پذیرش در مرحله دوم پذیرش بانک مذکور تعیین کرده بود، احراز کرده است. به گفته وی اساسنامه و ثبت سهام بانک انجام شده و تاییدیه بانک مرکزی، مبنی بر رعایت استانداردها و ساختار مناسب صنعت بانکداری را اخذ و به سازمان خصوصی سازی ارائه کرده‌ایم. مدیر امور مالی بانک تجارت با بیان اینکه تمام کارها و برنامه‌ها به درستی انجام پذیرفته و مشکل خاصی وجود نخواهد داشت، تاکید کرد: ممکن است اعضای هیات پذیرش بر اساس دیدگاه‌ها و شرایط روز مطالبی را مطرح کنند که اگر توانستیم، در جلسه پذیرش متقاعدشان می‌کنیم و در غیر این صورت در جهت رفع آن اقدام می‌کنیم. کلامی‌با اشاره به اینکه صورت‌های مالی سال ۸۷ به سازمان حسابرسی ارائه نشده است، توضیح داد: صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۸۷ براساس دستورالعمل‌ اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس تا سی‌و یکم اردیبهشت ۸۷ ارائه و مجمع نیز تا تاریخ سی‌و یکم تیر ۸۸ برگزار می‌شود.

به گفته وی، سرمایه بانک تجارت ۱۰هزار و ۴۳۷‌میلیارد ریال است و با توجه به اتمام مهلت پذیرش و گذشت بیش از شش ماه از پذیرش اردیبهشت سال قبل پذیرش دوم باید صورت گیرد.

مدیر امور مالی بانک تجارت در پاسخ به این پرسش که عرضه سهام بانک تجارت چه زمانی صورت می‌گیرد، گفت: به طور کلی عرضه سهام بستگی به سازمان خصوصی‌سازی دارد؛ ولی با توجه به شرایط روز فکر می‌کنیم بین بیست و پنجم اردیبهشت تا دهم خرداد ۸۸ عرضه سهام صورت گیرد.

کلامی‌با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت بازار سرمایه برای عرضه سهام‌ مناسب است، افزود: شرایط بازار بعد از تعطیلات نوروز برای عرضه سهام بهتر شده و سودآوری بانک‌ تجارت نیز مناسب است؛ لذا انتظار می‌رود فروش سهام بانک به راحتی صورت پذیرد.