با تعطیلی چهار بانک و یک اتحادیه اعتباری دیگر در آمریکا تعداد نهادهای مالی ورشکسته این کشور از ابتدای سال ۲۰۰۹ به عدد ۲۹ رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با تداوم بحران در بخش مالی آمریکا روز گذشته چهار بانک و یک اتحادیه اعتباری در این کشور بسته شد.

سخنگوی شرکت بیمه سپرده‌های فدرال با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد افزایش ورشکستگی بانک‌ها و موسسات مالی باشیم که ورشکستگی این چهار بانک نمونه‌ای از این مورد است.

از ابتدای سال ۲۰۰۹ تا کنون ۲۹ بانک در آمریکا به تعطیلی کشیده شده است. این رقم در دوازده ماه سال ۲۰۰۸، تنها ۲۵ عدد بود.

بر اساس این گزارش اتحادیه اعتباری فلوریدا یکی از نهادهای مالی بود که در روز جمعه از سوی دولت فدرال آمریکا تعطیل شد. حجم دارایی‌های این نهاد مالی ۶/۱میلیارد دلاری و تعداد اعضای آن ۲۰۰هزار نفر اعلام شده است.

فرست بانک کالیفرنیا با ۵/۱میلیارد دلار دارایی و یک‌میلیارد دلار سپرده، فرست بانک ایداهو با ۴۸۸میلیون دلار دارایی و ۳۷۴میلیون دلار سپرده،‌ میشیگان هریتچ بانک با ۱۸۴میلیون دلار دارایی و ۱۵۱میلیون دلار سپرده و آمریکن سوثرن بانک با ۱۱۲میلیون دلار دارایی و ۱۰۴‌میلیون دلار سپرده چهار بانک ورشکسته روز جمعه هستند.

در حالی روند تعطیلی بانک‌ها و موسسات مالی آمریکا ادامه پیدا کرده است که در دوران جورج بوش یک طرح نجات ۷۰۰‌میلیارد دلاری به ویژه برای حل مشکلات این نهادها تصویب شد و به اجرا درآمد.